Як повідомили кореспонденту УНІАН у прес-службі УПЦ КП, відповідне рішення було прийнято 13 травня на засіданні синоду під головуванням патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета.

Крім того, єпископу Дніпропетровському і Криворізькому Симеону (в миру Олегу Зінкевичу) заборонено здійснювати священослужіння, його позбавлено єпархії і відправлено на покаяння.

Приводом для цього стала скарга керуючого Тернопільсько-Кременецькою єпархією УПЦ КП архієпископа Іова, у якій він повідомив патріарха Філарета про порушення, які мали місце 26 вересня 2011 року у Свято-Троїцькому соборі Тернополя, де настоятелем був Симеон. Тоді він без належного дозволу на це керуючого єпархією здійснив хіротонію диякона Ігоря Процюка на священика, а також нагородив священика Андрія Петришина наперсним хрестом і священика Ігоря Процюка - камилавкою.

Відео дня

Місцем перебування на покаянні визначено Видубицький монастир. На час перебування на покаянні керівництво Дніпропетровською єпархією доручено патріарху Філарету.

Також синод звернув увагу єпископів УПЦ КП на неприпустимість звершення священнодій у межах чужої єпархії без належного дозволу місцевого єпархіального архієрея.

Парафії Свято-Троїцького собору Тернополя також заборонено іменуватися «Духовним центром». «Визначити, що Свято-Троїцький собор Тернополя є парафією у складі Тернопільсько-Кременецькій єпархії УПЦ Київського патріархату з усіма витікаючими з цього канонічними і статутними наслідками та обмеженнями», – сказано у рішенні синоду.

***

Як повідомляв УНІАН, прес-служба Тернопільської єпархії УПЦ КП поширила інформацію про проведення загальних зборів духовенства, під час яких було прийнято звернення до синоду і патріарха Філарета із засудженням «деструктивних дій і лжесвідчень священика Зінкевича» та повною підтримкою керуючому єпархією архиєпископу Іову. Натомість настоятеля тернопільського Свято-Троїцького духовного центру О.Зінкевича і підпорядкованих йому священиків вивели зі складу єпархії.

Сам О.Зінкевич назвав такі дії реакцією промосковських сил на його підтримку чорнобильців, відстоювання Почаївської лаври у русі «Українські святині – українському народові» і те, що він як духівник Українського козацтва в Одесі з козаками перешкоджав відкриттю пам’ятника Катерині II.

На його думку, декому могла не сподобатись впливовість Свято-Троїцького духовного центру. При цьому він запевнив, що не мав наміру посісти місце архієпископа Іова.