Про це йдеться у доповіді щодо співвідношенням між політичною та кримінальною відповідальністю міністрів, затвердженій на сесії Венеціанської комісії 8-9 березня, текст якої передано УНІАН.

“Венеціанська комісія вважає, що здатність національної конституційності системи розділити та розрізнити політичну та кримінальну відповідальність для міністрів урядів (нинішніх та попередніх) є знаком рівня високого функціонування демократії та зрілості, а також поваги до верховенства права”, – написано у висновках доповіді.

У доповіді Венеціанська комісія висловила переконання в тому, що кримінальні процедури не мають застосовуватися для покарання політичних помилок чи розбіжностей.

Відео дня

Разом з тим, Комісія висловила думку щодо того, що міністри урядів не повинні мати виняткове становище у випадку скоєння ними кримінальних злочинів.

У доповіді зазначається, що в країнах Ради Європи існує на сьогодні дві конституційні моделі щодо притягнення міністрів до кримінальної відповідальності. Одна з них надає це право звичайній кримінальній системі, інша – спеціальній процедурі імпічменту, яка може застосовуватися у різні способи. При цьому Венеціанська комісія висловила думку, що обидві системи мають право на існування.

Окрему увагу у доповіді приділяється поняттям “перевищення повноважень” та “зловживання владою”.

“Венеціанська комісія вважає, що широкі та невизначені національні кримінальні положення щодо “перевищення повноважень” та “зловживання владою” становлять дуже проблематичну категорію”, - написано у доповіді.

При цьому Комісія висловила переконання в тому, що такі положення мають бути детально виписані в національному законодавстві і містити додаткові критерії для застосування кримінального переслідування, зокрема, такі, як наявність намірів у скоєнні злочину чи наявність суттєвої необережності.

При цьому, Комісія вважає, що покарання за такими розпливчастими поняттями має бути помірним і меншим, ніж покарання за більш визначені злочини, такі як, наприклад, корупція.