Відкриття нового мосту в Генуї 3 серпня / фото Filippo Vinardi

В італійському місті Генуя 3 серпня 2020 року урочисто відкрили новий міст «Сан-Джорджо» на місці віадука, що обрушився два роки тому. Тоді, в серпні 2018 року, моторошна трагедія забрала 43 життя: незабаром після удару блискавки міст з жвавим транспортним рухом звалився разом з двома десятками автомобілів, що перебували на ньому.

Не дивно, що при зведенні нового моста були враховані всі недоліки попередніх конструкцій, а також використані найкращі матеріали, інженерні рішення та досягнення технічного прогресу. Зокрема, 18,5 тисяч тонн високоміцного прокату, а це левова частка від усього обсягу сталевої споруди, поставила українська група компаній «Метінвест». Всього ж на спорудження вартістю 202 мільйони євро пішло 24 тисячі тонн сталі – цього вистачило б на три Ейфелеві вежі.

Краєвид на новий міст в Генуї / фото REUTERS

Ані легкий літній дощ, ані пандемія не змогли перешкодити урочистому відкриттю моста 3 серпня, під час якого були присутні вище керівництво Італії, зокрема, прем'єр-міністр Джузеппе Конте і президент Серджо Маттарелла, а також мер Генуї Марко Буччі, архітектор Ренцо Піано, керівник будівництва проекту Сіро Даль Зотто, представники компаній, що брали участь в реалізації проекту, самі будівельники, духовенство, жителі Генуї, гості міста і, зрозуміло, журналісти, що пильно стежили за всім, що відбувається.

Відео дня
На відкритті мосту було присутнє вище керівництво Італії / фото Filippo Vinardi

Варто відзначити, що незважаючи на трагічну передісторію, італійці з властивою їм життєрадісністю намагалися зробити подію якомога більш святковою: перші особи держави і причетні до зведення моста особи посміхалися, невимушено спілкувалися між собою і з пресою, а також фотографувалися з усіма бажаючими.

Крім того, в небі над Генуєю влаштували яскраве авіашоу: група винищувачів пролетіла прямо над мостом, виконавши низку фігур вищого пілотажу і залишивши за собою слід в національних кольорах Італії – зелено-біло-червоний.

Авіашоу з нагоди відкриття нового мосту в Генуї / фото Filippo Vinardi

Разом з тим автори проекту вшанували пам'ять жертв трагедії дворічної давнини: сам міст, лінії якого нагадують корпус корабля, оперізують 43 світильника в пам'ять про кожного загиблого під час обвалу, а в день відкриття віадука на ньому можна було помітити квіти і плакати з іменами загиблих.

Символічно, що в розпал церемонії відкриття над мостом утворилася веселка, що здавна вважається хорошим знаком.

Веселка над мостом "Сан-Джорджо" в Генуї / скріншот

Також по мосту урочисто проїхався урядовий кортеж і велика будівельна техніка, таким чином, підтверджуючи надійність нової конструкції. Автомобільний рух по новому мосту для всіх видів транспорту планується відкрити вже до кінця поточного тижня.

Рух по мосту відкриють до кінця тижня / фото Filippo Vinardi

Відзначимо, будівництво нового моста зайняло близько року, а за проектування і будівництво моста взялася спеціально для цього створена компанія Pergenova – спільне підприємство Salini Impregilo і Fincantieri Infrastructure. Остання компанія є частиною найбільшої суднобудівної Fincantieri Group, з якою український «Метінвест» пов'язують більше десяти років співпраці.

«У будівництві такого рівня сталь – єдиний матеріал, здатний забезпечити міцність, надійність і зносостійкість на довгі часи. Для цього проекту було вкрай важливо, щоб постачальник міг гарантувати виробництво значного обсягу сталі в найкоротші терміни. Я вже працював з «Метінвестом» раніше і тому був упевнений, що компанія точно виконає ці вимоги. Це був вибір, підтверджений результатами. «Метінвест» – наш історичний партнер, який є надійним і гарантує якість», – прокоментував журналістам операційний директор компанії Fincantieri Infrastructure, керівник проекту будівництва моста Сіро Даль Зотто.

При зведенні моста використовувалася українська сталь / фото Filippo Vinardi

«Метінвест» став головним постачальником сталі для будівництва мосту в січні 2019 року. Напівфабрикати були виготовлені на комбінаті в Маріуполі, а високоміцний прокат – на італійському Metinvest Trametal. Спеціально для цього проекту підприємство витримало всілякі перевірки безпеки і випробування якості продукції від Fincantieri та сертифікаційного товариства RINA. Під час поставок металу його додатково тестувала залізнична компанія Rete Ferroviaria Italiana, адже міст проходить над залізницею. 70% продукції сертифікували незалежні інспектори. Проектом керувала команда з 20 осіб з різними функціями з України та Італії.

На церемонії відкриття мосту були присутні багато учасників реалізації проекту / фото Filippo Vinardi

«Ми пишаємося, що стали частиною цього проекту. Для нас це щось більше, ніж просто робота. Головний офіс «Метінвесту» з європейських продажів знаходиться в Генуї. Обвал мосту став жахливою новиною. Ми запропонували нашому давньому партнеру Fincantieri оптимальне рішення, яке допомогло місту відновитися після трагедії», – зазначив генеральний директор Групи «Метінвест» Юрій Риженков.

Автор проекту – знаменитий на весь світ генуезець Ренцо Піано / фото Filippo Vinardi

Архітектором проекту став знаменитий на весь світ генуезець Ренцо Піано, також присутній на урочистій церемонії відкриття моста. Піано – один із засновників стилю хай-тек, є автором Центру Помпіду в Парижі, а також лондонського хмарочоса The Shard, при будівництві якого також використовувалася сталь «Метінвесту».

«Поет Джорджіо Капроні писав про Геную як про місто з заліза і повітря. Я б хотів, щоб про міст теж так говорили. Цей міст побудований зі сталі, але викуваний вітром. Все, тепер він ваш!», – так охарактеризував журналістам архітектор Піано свій новий проект.

Конструкція нового мосту в Генуї виглядає вражаюче / фото REUTERS

Цікаво, що новий міст задуманий не тільки міцним, але і «розумним»: стежити за станом всіх частин конструкції будуть роботи, а освітлювати його будуть фотоелектричні панелі, які живляться сонячним світлом і забезпечують міст енергією.

Віадук довжиною трохи більше кілометра складається з 19 сталевих і бетонних прольотів, а підтримують його 18 півторакілометрових опор. Сталева частина мостового полотна шириною 26 метрів виготовлена з листів різної товщини. Віадук підноситься над землею на 45 метрів. Варто відзначити, видовище це дійсно вражаюче!