
Багато людей хоча б раз замислювалися, звідки береться кисень у літаку, враховуючи, що деякі перельоти можуть тривати до 20 годин.
Дипломований диспетчер із планування польотів Анастасія Троян пояснила, яким повітрям дихають пасажири на борту, а також чому від нього пересихають очі та ніс.
Звідки надходить повітря в салон літака
Як зазначила експертка, насправді в літаку люди дихають тим повітрям, яке на борт закачують з атмосфери. Це повітря фільтрують і насичують вологою.
"Повітря з атмосфери спочатку потрапляє в двигун, частина його спалюється для того, щоб виникла підйомна сила, завдяки якій літак злітає і летить. Інша частина - потрапляє в систему кондиціонування, яка знаходиться в салоні літака, і на цьому етапі фільтрується, охолоджується, насичується вологою і потім подається і в салон літака, і в кабіну пілотів", - пояснила Анастасія Троян.
Хоча повітря насичують вологою, каже експертка, воно сухіше за те, яким люди звикли дихати зазвичай. Тож у пасажирів, які мають чутливу слизову, може бути відчуття сухості в носі та в очах.
Також вона розповіла, звідки кисень у масках у літаку - дехто вважає, що він подається з балонів. Троян наголосила, що насправді це не так.
"Кисень потрапляє в маски дуже хитрим способом. Кисень для масок створюють кисневі генератори - це такі хімічні патрони. Коли пасажир смикає за маску, щоб її вдягнути, у кисневому генераторі запускається хімічна реакція, під час якої виділяється кисень", - поділилася експертка.
За її словами, кисневий генератор може працювати від 10 до 20 хвилин - тривалість роботи залежить від його потужності. Зазвичай цього часу вистачає, щоб пілоти встигли спустити літак на більш безпечну висоту, на якій можна дихати без масок, - це приблизно 3-5 кілометрів над землею, залежно від ситуації. Так пілоти можуть діяти, наприклад, якщо в салоні сталася розгерметизація внаслідок порушення цілісності фюзеляжу.
"А ось, до речі, для пілотів підготовлені саме балони з киснем і масками. Так зроблено, щоб у разі виникнення позаштатної ситуації вони могли якомога довше працювати і контролювати політ", - додала Анастасія Троян.

Анастасія Троян навчалася у Кіровоградській льотній академії Національного авіаційного університету України на диспетчера з планування польотів та здобула повну вищу освіту. Упродовж понад 4 років працювала в Києві в українській чартерній авіакомпанії Skyline Express Airlines (раніше мала назву «Азур Ейр Україна») на посаді диспетчера з планування польотів.
Коронавірус та повномасштабне вторгнення РФ змусили перепрофілюватися, і Анастасія Троян стала сертифікованим психологом-сексологом.