Український ринок нерухомості продовжує активний розвиток: за прогнозами девелоперів, до кінця 2019 року тільки у Києві і тільки торгівельних площ планується ввести в експлуатацію близько 400 тис. кв. м. Також динамічно розвивається сектор житлової та офісної нерухомості. В цілому, конкуренція за споживача на ринку великих об’єктів зростає, а це призводить до якісних змін як у форматах ТРЦ, БЦ і ЖК, так і в їх оснащенні, основною ж тут є кліматизація. Яким же повинне бути сучасне кліматичне обладнання?

Ключовими тенденціями у виробництві кліматичного обладнання експерти називають енергоефективність та використання «зелених» холодоагентів.

«Усі провідні виробники кліматичного обладнання, що присутні на ринку Європи, під час розробки нових видів продукції орієнтуються на Європейське законодавство: насамперед, це директиви Eco-Design та F-Gas Regulation», - говорить Володимир Степура, директор компанії «Ліконд», офіційного дистриб’ютора DAIKIN в Україні, що входить до ТОП-3 постачальників українського ринку кліматизації великих об’єктів нерухомості.

Відео дня

Директива Eco-Design встановлює мінімальні вимоги до енергоефективності обладнання, і цей показник постійно підвищується. Друга директива (F-Gas Regulation) вводить обмеження на використання обладнання, що містить гідрофторвуглеці з високими показниками ПГП (потенціалу глобального потепління).

На прикладі корпорації DAIKIN можна помітити, що провідні виробники кліматичного обладнання повсюдно впроваджують технологію інверторного управління (в першу чергу, для компресорів), а також застосовують безпечні холодоагенти нового покоління з низьким ПГП.

Для обладнання побутового і комерційного призначення таки є холодоагент R-32. Для обладнання промислового призначення, наприклад, для чилерів холодопродуктивністю до 700 кВт – таким є той же холодоагент R-32, а для більш потужних чилерів – холодоагенти R-1234ze / R-1234yf та інші.

Ще одна цікава тенденція, що проявилась на кліматичному ринку – «поляризація» модельного ряду техніки від преміум-моделей до «бюджетних», щоб надати більш широкі можливості вибору для різних сегментів споживачів.

«Провідні виробники кліматичного обладнання розробляють та пропонують на ринку як моделі з максимальним набором функціональних можливостей, що забезпечують максимальний рівень комфорту (природньо, більш дорогих за ціною), так і моделі, розраховані на «бюджетного споживача» (але при цьому якість обладнання не повинна страждати)», - відзначає Володимир Степура.

Крім того, експерт відзначає проникнення IT-технологій у кліматичну індустрію: в нових розробках провідні виробники все більше уваги приділяють віддаленому моніторингу та керуванню працюючого обладнання.

В цілому, під час оснащення великих об’єктів нерухомості, змовники все більше уваги звертають на надійність обладнання, адже воно повинне забезпечити безперебійну роботу протягом цілого року. Експерти стверджують, що завдяки високій якості та енергоефективності, сучасні кліматичні системи здатні не тільки забезпечити високий комфорт у приміщеннях різного призначення, а й знизити експлуатаційні витрати на об’єкті.