Фото УЗ

Автоматична індексація тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці" з прив'язкою до індексу цін товаровиробників призведе до збільшення витрат промисловців і експортерів.

Таку думку в коментарі "Мінпром" висловив економіст Віктор Скаршевський.

Він зазначив, що індекс цін виробників з 2014 по 2018 року виріс рівно в 3 рази. За цей час тарифи на вантажні перевезення збільшилися в 1,9 рази.

Відео дня

"Іншими словами, темпи зростання тарифів на вантажоперевезення з 2014 року відстають у 1,6 рази від темпів зростання індексу цін виробників. Це означає, що автоматична індексація тарифів на вантажоперевезення призведе до збільшення витрат промисловців і експортерів", - підкреслив Ст. Скаршевський.

Говорячи про ініціативу "Укрзалізниці" з уніфікації тарифів експерт зазначив, що для початку потрібно подивитися методологію їх розрахунку. "Але, виходячи з попередньої логіки автоматичної індексації, можна припустити, що уніфікація буде застосована для підвищення тарифів", - вважає В. Скаршевський.

У свою чергу голова Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу України Руслан Богданов назвав ініціативи "Укрзалізниці" з уніфікації тарифів маніпуляцією.

"Як збиткове і субсидоване може перестати бути таким? Тільки коли за рахунок переміщення в іншу групу, ви починаєте за них платити більше, ніж раніше. Більше нічого в цій белиберді немає, тільки маніпуляція яка за рахунок "ліквідації" позагрупових з включенням в групу і переміщення з однієї групи в іншу призведе до суттєвого збільшення витрат для бізнесу", - упевнений він.

При цьому Р. Богданов зазначив, що групи, в яких "Укрзалізниця" пропонує знизити тариф становлять близько 20% вантажообігу. У той же час групи, де тариф після уніфікації підвищиться, займають до 80% вантажообігу. Таким чином в цілому після уніфікації бізнес буде платити за транспортні послуги "Укрзалізниці" більше.

Як повідомлялося, раніше "Укрзалізниця" ініціювала автоматичну індексацію тарифів на залізничні вантажоперевезення. Залізниця пропонує індексувати тарифи на вантажоперевезення автоматично на рівень індексу цін виробників.

Крім того "Укрзалізниця" пропонує встановити єдині тарифи для перевезень порожніх вагонів, зробити уніфікованим тариф, оскільки зараз для перевезення порожніх вагонів існує розподіл тарифів на три класи.

Також залізниця пропонує перенести вантажі позакласної групи, тарифи на перевезення яких є збитковими, до вантажів 1-го тарифного класу, перенести деякі вантажі 1-го тарифного класу до вантажів 2-го тарифного класу.