Ілюстрація REUTERS

Акціонерна компанія "Укрзалізниця" зібрала та передала матеріали до правоохоронців щодо мільйонних збитків при купівлі й постачання елементів рейкових скріплень (анкерів).

Читайте такожСправа про розкрадання 90 мільйонів "Укрзалізниці": НАБУ повідомило про підозру помічнику нардепа

Про це повідомив голова правління компанії Євген Кравцов на своїй сторінці в Facebook.

Відео дня

"Чорний понеділок" для братів Дубневичів. "Укрзалізниця" зібрала і передала матеріали правоохоронцям за мільйонних збитків при купівлі та постачання анкерів. Це чергова сходинка в нашій непростій боротьбі за прозорий ринок закупівель УЗ. Тут маємо справу з гігантами тіньових закупівель", - написав він.

Кравцов зазначив, що дві компанії зі схожими назвами протягом 2018 - 2019 років постачали "Укрзалізниці" заставні анкери АЗ-2 під виглядом продукції вітчизняного виробника.

"Як показала перевірка, анкери завозили з Білорусі. Імпортував цю продукцію вітчизняний виробник через фірму-прокладку. Цікаво, що завозилися анкери під виглядом заготовки, що дозволило істотно знизити імпортне мито. Орієнтовна собівартість однієї одиниці такої "деталі" становила близько 50 гривень, а "Укрзалізниці" її вже продавали як товар за 94 гривні", - написав він.

За словами Кравцова, тільки за 7 місяців 2019 року завищення вартості могло становити понад 60 мільйонів гривень.

"Місяць тому ми призупинили рознарядки на постачання анкерів АЗ-2 за укладеними договорами", - підкреслив він.

Як повідомлялося в ЗМІ, "Українська залізниця" з лютого не погоджує своїм заводам покупку анкерів 177, 090 мільйонів гривень у дилерів "Корпорації КРТ" братів Богдана та Ярослава Дубневичів, нардепів від БПП.

У лютому та квітні "Гніванський завод спецзалізобетону" і "Коростенський завод залізобетонних шпал" вибрали "ВМ Трейдер" переможцем трьох тендерів з постачання 1,88 мільйона закладних анкерів АЗ-2 до пружних колійних скріплень КПП-5 за ціною 94 гривні/штука. Виробником цих анкерів є "Корпорація КРТ" братів Дубневичів.

Раніше в інтерв'ю УНІАН директор компанії АТ "Механіка" Віталій Руденко заявляв, що менеджмент "Укрзалізниці" з 2005 року не допускає його компанію до тендерів, використовуючи різні прийоми. Крім того, багато високопоставлені чиновники "Укрзалізниці" є помічниками Дубневичів.