REUTERS

Mitsubishi Motors неправильно визначала показники витрати палива автомобілів для внутрішнього ринку як мінімум з 1991 року, повідомила компанія. Минулого тижня вона представляла інші дані. Неправильні методики визначення витрати палива використовувалися з 2002 р. Вони торкнулися тільки 625 000 вироблених для місцевого ринку мікролітражних автомобілів. Мова йшла про заниження на 5-10% показника витрати палива, причому три чверті машин (468 000) Mitsubishi Motors зробила для Nissan. Обидві компанії тимчасово призупинили продажі всіх чотирьох моделей: Mitsubishi eK Wagon і eK Space, а також Nissan Dayz і Dayz Roox, пишуть «Ведомости».

Скільки саме було вироблено машин з неправильними показниками – поки не відомо, сказав віце-президент Mitsubishi Motors Рюго Накао. «Мені нічого сказати, крім вибачень», – цитує Bloomberg слова президента Mitsubishi Motors Тетцуро Айкави.

Він заявив, що не знав про неналежне тестуванні машин і не знає, чому співробітники компанії зайнялися фальсифікацією даних про витрату палива. Розслідування продовжується з урахуванням того, що можуть бути виявлені нові порушення, сказав Айкава. Mitsubishi поки не прийняла рішення про компенсації клієнтам і веде про це переговори з Nissan, сказав Айкава.

Відео дня

Читайте такожVolkswagen і влада США досягли угоди по "дизельному скандалу" - ЗМІ

Айкава відмовився від коментарів, коли його запитали, чи знадобиться Mitsubishi фінансова допомога, пише The Wall Street Journal. На основі даних про зачеплені зараз фальсифікаціями моделі проблеми можуть обійтися Mitsubishi приблизно в $382-935 млн, оцінює аналітик Nomura Масатакі Кунужимото. Це включає компенсації клієнтам за переплату за бензин і повернення державних субсидій за економічність автомобілів, написав аналітик в доповіді минулого тижня.

Маніпуляції з тестами на економічність двигунів були «дуже серйозними», - сказав міністр транспорту Японії Кеічі Ісії. Міністерство створить робочу групу для запобігання таких порушень у майбутньому. Міністерство транспорту Японії заявило у вівторок, що Mitsubishi давала помилкові дані починаючи з 1991 року, коли в країні був введений інший метод тестування на паливну економічність для місцевого ринку, пише Financial Times. Mitsubishi проводила випробування за методикою, яка використовується в США, пояснила компанія. Не ясно, який з цих двох методів дає кращі показники економічності за настільки різних дорожніх умов і загальноприйнятого стилю водіння в двох країнах.

Мотивації фальсифікацій залишаються незрозумілими, пише Financial Times. Можливо, співробітники перебували під сильним тиском для досягнення вищих показників економії палива в умовах жорсткої конкуренції на ринку Японії. Показники економічності моделей міні-автомобілів переглядалися п'ять разів у 2011-2013 рр., щоб бути конкурентоспроможними, сказали чиновники. Але навіть з урахуванням цього транспортні засоби Mitsubishi показували вищу витрату палива, ніж машини марок Suzuki і Daihatsu.

Читайте такожMercedes-Benz слідом за Volkswagen потрапив у дизельний скандал: у США подали позов на концерн

Скандал вже знищив половину капіталізації Mitsubishi Motors. У вівторок акції автовиробника впали ще на 10%, опустивши вартість компанії до 427 млрд ієн ($3,85 млрд), повідомив Bloomberg.

Mitsubishi Motors, як і раніше, планує оголосити результати IV кварталу в середу, сказав Накао. Компанія може повідомити про зростання квартального чистого прибутку на 32% до $230 млн, згідно з оцінками аналітиків, опитаних Bloomberg.