Україні потрібні приватні інвестиції в літакобудування / Фото УНІАН Володимир Гонтар

Китайські інвестиції в покупку і розвиток провідного виробника «Мотор Січ», а також приватні інвестиції в літакобудування допомогли б Україні зберегти цілу галузь.

Про це пише відомий експерт в авіагалузі Анатолій Вовнянко - колишній заступник головного конструктора ДП "Антонов", провідний конструктор легендарних Ан-124 "Руслан" та Ан-225 "Мрія", прекрасно володіє проблематикою авіабудування в Україні та у світі.

Читайте такожАвіакомпанія "Мотор Січ" відновлює рейсі з 15 червня

Відео дня

Відомий авіаконструктор зазначає, що наукові та промислові розробки у сфері літакобудування та авіаційного двигунобудування вимагають величезних інвестицій. Але українська держава, фактично володіє авіапромом і його технологіями, просто не має у своєму розпорядженні потрібних коштів, а державні менеджери галузі — потрібної кваліфікації. Це веде до деградації всієї індустрії та стає причиною її технологічної відсталості.

"Україні невимовно пощастило - з'явився китайський інвестор, який дуже зацікавлений в застосуванні українських двигунів. Китай вже значно випередив Україну в області створення літаків (30 років тому вони за щастя вважали добути в Україні інформацію або креслення по авіа і ракетобудуванню), особливо військових, а ось по авіаційних двигунах вони ще відстають", - зазначив Вовняко.

"Тут би українській владі проявити державну мудрість і створити нормальні умови для інвестора, включаючи збереження і розвиток виробництва в Україні, але ні. Якщо Україна упустить таку можливість, то в підсумку втратить і авіаційне моторобудування, оскільки для свого розвитку воно зажадає багатомільярдних доларових вкладень", — описує ситуацію, що склалася Вовнянко.

Експерт зазначає: якщо Україна планує зберегти та розвивати свою авіаційну індустрію і двигунобудування, найбільші заводи-виробники літаків повинні отримати приватних інвесторів. У державній власності авіаційні підприємства неефективні, що призводить до занепаду всієї галузі, а найбільші ще «живі» підприємства авіаційної промисловості стали розсадниками корупції.

Вовнянко додає, що політика США покликана захищати виключно американські інтереси, а Україна повинна захищати свої.

Майбутнє української авіаційної індустрії та двигунобудування він бачить в управлінні галуззю приватними інвесторами. За словами авіаконструктора, низький професійний рівень державних управлінців і корупція ведуть українську авіаційну галузь до повної деградації. Через це Україна втратить колишню славу однієї з небагатьох у світі «авіаційних держав».

"Відомо, що в багатьох країнах такі підприємства як Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (відоме як «Харківський авіаційний завод») передавалися, умовно, за 1 долар інвесторам, за умови, що вони збережуть його виробничу діяльність і вкладуть значні кошти в погашення боргів і розвиток. Зокрема, харківський бізнесмен Олександр Ярославський говорив, що готовий інвестувати в підприємство до 1 млрд. доларів. Ловіть його на слові та робіть що-небудь, оскільки в державній власності підприємство остаточно «помре», — закликає у своїй статті авіаконструктор Вовнянко.