Фото УНІАН

Оновлення вантажного рухомого складу залізниці дозволить реанімувати українську вагонобудівну галузь, а також істотно скоротить кількість аварій на "Укрзалізниці".

Про це йдеться в статті "Останній шанс вагонобудівників: що може допомогти реанімувати цілу галузь" на порталі Delo.ua.

Цього року інциденти на залізниці в Україні почастішали із вартою заздрості регулярністю. За словами генерального директора "Азовмашу" Андрія Малюги, це відбувається, головним чином, через сильну зношеність вантажного рухомого складу. 

Відео дня

Але крім зареєстрованих подій необхідно враховувати й аварії, які не трапилися. Як пояснює директор Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислав Дубров, кожен день по всій Україні відбувається безліч так званих передаварійних випадків. Це коли працівники залізниці встигають виявити поломку до того, як вона призведе до аварії.

На початку жовтня Міністерство інфраструктури запропонувало скоротити терміни експлуатації старих і аварійних вагонів, тобто, ініціювало оновлення вагонного парку в Україні. Так, піввагони з нормативним терміном експлуатації 22 роки мають гранично допустимий термін — 44 роки. Тобто після ремонту термін експлуатації можна продовжити у 2 рази. Таким чином, сьогодні в Україні піввагони можна використовувати цілих 44 роки з моменту виробництва. Якщо рахувати від сьогоднішнього дня, то саме стільки років тому Леонід Брежнєв очолив президію Верховної Ради СРСР, у США президентом став Джиммі Картер, а Піночет заборонив усі політичні партії.

В результаті цієї ініціативи в найближчі 7 років повинні списати близько 57 тис. зношених вагонів і замінити їх на 46 тис. нових вагонів, побудованих в Україні.

За словами Валерія Лаптєва, директора з продажу Краматорського металопрокатного заводу, план дій Мінінфраструктури обговорюють в уряді ще з позаминулого року. Хоча на сьогодні це єдиний варіант розв'язати проблему з оновленням рухомого складу. І по-хорошому цей процес мав початися ще кілька років тому.

Михайло Ромашко, директор заводу з виробництва вагонних осей у Кам'янському, стверджує, що запуск цієї програми дозволить вирішити ще одне важливе питання — реанімувати українське вагонобудування. Ця галузь останні роки практично взагалі не працює. А якщо поділити на 7 років, то кількість вагонів, які треба побудувати, якщо парк почнуть оновлювати, це не те щоб забезпечить достатнє навантаження для українських виробників, але дозволить забезпечити людей роботою, отримати кошти на модернізацію виробництва, причому не тільки для вагонобудівників, а й для суміжних галузей.

На думку Ростислава Дуброва, залишилося зовсім небагато часу, щоб взагалі зберегти галузь вагонобудування в Україні. Навіть ті оцінки ринку, в яких говорять про скорочення виробництва на 60-70%, не показують, наскільки важка ситуація в цій галузі. І якщо в 2012 році підприємства виробляли десятки тисяч вагонів, то сьогодні мова йде про тисячі.

У довгостроковій перспективі, якщо галузь вагонобудування не перезапустити зараз, то говорити про вітчизняні вагони не доведеться зовсім. Єдиною можливістю оновлювати парк буде закупівля вагонів у Росії або інших іноземних виробників.