На початку вересня Волинський обласний центр екстреної медицини провів тендер на закупівлю партії автомобілів швидкої допомоги. Медичний спецтранспорт планувалося придбати за 13,6 млн гривень, але один з виробників, компанія "Автоспецпром", зміг запропонувати ціну в 10,8 мільйона. Пропозиція стала найкращою на тендері. Таким чином економія склала 2,8 млн грн. Але дії конкурентів, не задоволених цим результатом, можуть призвести до збільшення суми на півмільйона гривень.
Тендер, про який йде мова, був проведений на платформі державних закупівель Prozorro. Об’єктом закупівлі були 4 "реанімобіля" – машини швидкої допомоги класу С, обладнані апаратурою для підтримки життєдіяльності та інтенсивної терапії для пацієнтів у критичному стані. Замовник та учасники торгів дотрималися всіх необхідних процедур та надали повні пакети супровідних документів.
При початковій ціні в 13,6 млн гривень підприємство "Автоспецпром" запропонувало поставити 4 машини за 10,8 млн гривень, а інший виробник, ТОВ "Ксенко Авто Продакшн", – за 11,340,000 гривень. Відповідно до законодавства, переможцем тендеру стала компанія, що запропонувала найнижчу ціну, тобто ТОВ "Автоспецпром".
Невдовзі в мережі почали з’являтись присвячені цій закупівлі публікації, в яких "Автоспецпром" називають компанією-монополістом та закидають її керівництву зв’язки з росією.
Представники "Автоспецпрому" вважають, що такі заяви є грубими фейками, метою яких є тиск на замовників медичного спецтранспорту, скасування результатів тендеру та просування дорожчої пропозиції.
"Команда ТОВ "Автоспецпром"" регулярно фіксує спроби інформаційних атак на компанію та тиску на її клієнтів за допомогою замовних публікацій. Ці матеріали не містять фактів і спираються на хибні оціночні судження, а також посилаються на відверто фейкові матеріали. У зв’язку з цим компанія користується нагодою наголосити, що за весь час роботи жодному її керівнику не було висунуто жодних звинувачень у незаконній діяльності", – йдеться в офіційному пресрелізі компанії.
В заяві "Автоспецпрому" також зазначається, що медичний спецтранспорту у компанії закуповують не тільки МОЗ та регіональні центри екстреної медичної допомоги, а й міжнародні гуманітарні організації, зокрема місія ООН та Товариство Червоного Хреста України, а також платформа United24 за підтримки Vodafone, Епіцентр, Uber, гурт U2 та сотень інших відомих підприємств та особистостей.
Своє чергою у Волинському центрі ЕМД зазначають, що всі учасники тендеру пройшли попередню перевірку, в т.ч. з боку правоохоронних органів.
"Усі потенційні постачальники перед допуском до участі у пропозиції товарів в електронному каталозі проходять попередню перевірку, яка включає в себе з’ясування інформації про кінцевих бенефіціарних власників, у тому числі інформацію про структуру власності, якість та відповідність товару технічним вимогам", – заявили у Волинському обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
Попри повну законність тендеру, недоброчесні дії ТОВ "Ксенко Авто Продакшн" та тиск на Волинський центр ЕМД за допомогою фейків у ЗМІ можуть привести до того, що регіон залишиться без нових "швидких". А бюджетні кошти або взагалі не будуть використані, або будуть використані менш ефективно – за ті ж самі "швидкі" доведеться сплатити на 500 тис. грн більше.