Комітет ВР рекомендує нардепам скасувати "поправки Лозового"  / фото УНІАН

Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності рекомендував парламенту ухвалити окремий закон щодо процедури притягнення народних депутатів до кримінальної відповідальності.

Як передає кореспондент УНІАН, сьогодні на засіданні комітету було прийнято рішення рекомендувати ВР скасувати так звані “поправки Лозового” у Кримінальному процесуальному кодексі та надати Національному антикорупційному бюро і Державному бюро розслідувань право на проведення негласних слідчих розшукових дій.

Читайте також"Психологічна спецоперація": Арахамія прокоментував провал голосування ВР за скасування "поправок Лозового"

Відео дня

Водночас комітет рекомендував парламенту до початку 2020 року ухвалити окремий закон щодо процедури притягнення до кримінальної відповідальності народних депутатів.

Після засідання голова комітету Денис Монастирський прокоментував журналістам результати розгляду законопроекту №1009 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства», який Верховна Рада не ухвалила у другому читанні 19 вересня.

За його словами, дві статті Кримінального процесуального кодексу щодо порядку притягнення народних депутатів до кримінальної відповідальності, процедури ведення щодо них негласних слідчих розшукових дій парламент має змінити окремим законом, щоб передбачити спеціальну процедуру для проведення слідчих дій та притягнення депутатів до кримінальної відповідальності, як це передбачено для суддів, адвокатів, депутатів місцевих рад.

Разом з тим, як зазначив Монастирський, якщо парламент до нового року не зможе внести такі зміни до Кримінального процесуального кодексу, то вже з 1 січня народні депутати притягуватимуться до кримінальної відповідальності на загальних підставах без спеціальної процедури.

“Це буде означати, що народні депутати будуть притягуватись до кримінальної відповідальності, стосовно них будуть проводитись негласні слідчі розшукові дії, обшуки у загальному режимі, оскільки з нового року втрачає силу норма Конституції, яка гарантує депутатський імунітет до кримінального переслідування”, - сказав він.

Також Монастирський висловив сподівання, що у п’ятницю, 4 жовтня, Верховна Рада внесе зміни до Кримінального процесуального кодексу стосовно скасування так званих “поправок Лозового”, а також надасть право НАБУ і ДБР на проведення негласних слідчих дій.

Крім того, сьогодні комітет з питань правоохоронної діяльності прийняв рішення перенести на наступний тиждень розгляд заветованого президентом закону щодо примусової хімічної кастрації педофілів (№6449).

Голова комітету пояснив, що таке рішення було ухвалене через те, що до цього законопроекту продовжують надходити поправки, і комітет ще не встиг їх опрацювати.

Як повідомляв УНІАН, 19 вересня Верховна Рада не підтримала в другому читанні і в цілому закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства" (№ 1009). Депутати відправили законопроект на доопрацювання у профільний комітет.

Даним законопроектом передбачалося надати дозвіл НАБУ і ДБР самостійно проводити "прослушку". Як відомо, на сьогодні це здійснюється тільки через СБУ.

Також законопроектом пропонувалося скасувати так звані «поправки Лозового», що стосувалися термінів проведення досудового розслідування, призначення і проведення експертизи, можливості оскаржувати повідомлення про підозру .

Змінами також передбачалося надати дозвіл слідчим і прокурорам призначати експертизи, а стороні захисту (адвокатам) – самостійно залучати експертів. Законопроектом скасовується державна монополія на експертизи у кримінальних справах.

Крім того, законопроектом передбачалося, що обшук чи огляд особистих речей і багажу, транспорту, житлового чи службового приміщення народного депутата, порушення таємниці листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції, а також застосування інших заходів, що, відповідно до закону, обмежують права і свободи народного депутата, допускаються лише у разі, якщо генпрокурором або особою, яка виконує його обов’язки, погоджено вчинення такої дії і якщо іншими способами одержати інформацію неможливо.