Вчені встановили, як виглядають новонароджені планети / фото ESA/Hubble & NASA, F. Pacaud, D. Coe

Британські дослідники за допомогою комп'ютерних симуляцій змоделювали формування планет та виявили, як вони насправді виглядають на початку свого існування. Як пише Newsweek, вчені встановили, що коли нові планети утворюються навколо зірок, вони мають сплюснуту форму, як цукерки драже.

Для моделювання формування планет дослідники з Університету Центрального Ланкаширу використовували комп'ютерні симуляції. Для розробки своїх моделей команда використовувала концепцію в астрофізиці, відому як теорія дискової нестабільності - коли планети утворюються в короткі терміни в результаті розпаду великих обертових дисків з щільного газу і пилу, що обертаються навколо молодих зірок.

Дослідники кажуть, що це перший раз, коли вчені подивилися на форму новонароджених планет у симуляціях, коли вони формуються.

Як зазначають дослідники, завжди вважалося, що ці планети сферичні, але натомість вони виявилися сплющеними сфероїдами, дуже схожими на цукерки драже.

Вчені також виявили, що нові планети ростуть, коли на них падає новий матеріал, переважно з їхніх полюсів, а не з екваторів. За їхніми словами, отримані результати мають важливе значення, особливо при спостереженні планет у телескоп, оскільки їхня форма змінюється в залежності від кута огляду.

Дослідники кажуть, що спостереження, які підтверджують форму молодих планет, схожу на цукерки, можуть також допомогти відповісти на ключове питання про те, як вони формуються.

Існує дві теорії утворення планет. Перша і найбільш поширена - це модель акреції ядра, в якій частинки пилу поступово зростають і злипаються, утворюючи великі планети впродовж тривалого часу. Але хоча ця теорія добре пояснює утворення таких планет, як Земля, вона не повністю пояснює утворення газових гігантів - набагато більших за Юпітер - оскільки цей процес зайняв би занадто багато часу.

Друга теорія - нестабільності диска - менш популярна, але може пояснити створення більших планет у швидкі терміни. І британські дослідники кажуть, що їхня робота вказує саме на модель нестабільності диска, а не на модель акреції ядра.

Раніше науковці виявили нову унікальну зоряну систему із шести планет. Вони обертаються навколо яскравої батьківської зірки за схемою, яка здається незмінною з моменту її народження, принаймні, 4 мільярди років тому.