Вчені знайшли спосіб підрахунку точного віку собак в "людських" роках / УНІАН

Вчені створили графік на основі нової формули, який вказує вік собаки в "людських роках". Вони стверджують, що їхня робота, опублікована в журналі Cell Systems, розвінчує поширений міф про те, що один собачий рік дорівнює семи людським.

Як пише Newsweek, нова формувала заснована да даних про явище, яке називають метилуванням ДНК. Метилові групи - це сполуки, які складаються з вуглеводів, приєднаних до ДНК. Вони виконують роль сигналів, які вмикають гени чи навпаки. Рівень процесу, відомого як метилування ДНК, змінюється з віком.

Читайте такожУ Сибіру знайшли останки цуценти віком 18 тисяч років

Вчені простежили зміни в цьому процесі для людей і собак. На основі цих даних вони склали так званий епігенетичний годинник, який визначає біологічний вік на основі того, як гени поводяться. Дослідники взяли зразки крові у 104 лабрадор-ретриверів віком від одного місяця до 16 років й простежили за їхніми генетичними змінами. Потім вони порівняли дані з тими, які були зібрані зі зразків 320 людей віком від 1 до 103 років.

Графік співвідношення віку собак і людей / Cell Press

Найбільшу схожість вчені виявили в метилуванні ДНК молодих собак і молодих людей, а також дуже старих тварин і людей. Спостерігався сильний взаємозв'язок між метилуваннями ДНК в кожного виду й різними етапами життя.