Машини працюють на літій-іонних акумуляторах

4 серпня у Дніпрі презентували два нових тролейбуси Т-203, яким під час руху не потрібна контактна мережа. Машини працюють на літій-іонних акумуляторах, живлення яких вистачає не менше, ніж на 15 км руху. Тролейбуси, здатні об’їжджати перешкоди на дорозі та берегти екологічний баланс, у Дніпрі запустили на маршруті № 14. Це – перша нова гілка за останні 25 років, яка з’явилася на тролейбусній мапі міста.

Для України досвід використання таких тролейбусів є унікальним. В інших містах електротранспорт з автономним ходом застосовує дизельні генератори або здатен рухатися без електрики лише на невеликі відстані.

«Від сьогодні транспорт рухатиметься новим маршрутом безперебійно. Думаю, за тиждень ми відкоригуємо всі деталі. У містян, зокрема мешканців ж/м «Сонячний», буде можливість користуватися дешевим муніципальним транспортом. Нові тролейбуси мають плавний хід, добре набирають швидкість і маневрують. Місто купує новий рухомий склад. Це була одна з моїх обіцянок. І ми відроджуватимемо муніципальний електротранспорт», – зазначив мер Дніпра Борис Філатов під час першої поїздки на новому тролейбусі з автономним ходом.

Відео дня

Тролейбуси зібрані на заводі «Південмаш» із комплектуючих білоруського виробництва. Мер Дніпра наголосив: якщо тролейбуси будуть успішні в експлуатації, місто і надалі купуватиме їх у Південного машинобудівного заводу. Вартість двох безконтактних машин становить 15,6 млн грн.

Автономний хід тролейбуса забезпечують літій-іонні акумуляторні батареї. Їхня ємність сягає 100 ампер/годин. Із увімкненою системою кондиціонування або опалення такий електротранспорт зможе подолати не менше, ніж 15 км. Акумулятори також здатні заряджатися під час руху або стоянки від наявної контактної мережі.

У нових тролейбусах комфортну температуру можна регулювати як у кабіні водія, так і пасажирському салоні. Машини обладнані пандусами та спеціальними місцями для пасажирів із вадами опорно-рухомого апарату. Номер маршруту тут демонструється на електронному табло, а вбудований динамік, виведений назовні, допоможе особам із вадами зору не пропустити свою зупинку.

Читайте такожУ Дніпрі виставкою картин вшанували пам'ять героя Небесної сотні Нігояна (фото)

Кожен тролейбус зможе перевозити загалом 107 пасажирів. Оплатити проїзд можна також і через QR-код. На повну потужність новий маршрут № 14 – від вул. Глінки до ж/м «Сонячний» – запрацює вже наступного тижня. Очікується, що протягом року пасажиропотік тут сягне півмільйона пасажирів. Дніпряни радіють відкриттю нового маршруту. Кажуть: тепер переїхати з одного берега на інший буде значно зручніше і дешевше. Сучасні тролейбуси з автономним ходом викликають у людей не менше захоплення.

Головний тест на витривалість нові тролейбуси пройдуть взимку, адже визначити максимальну продуктивність акумуляторів можна лише за мінусової температури. Основна перевага такого транспорту – можливість використовувати його на маршрутах до віддалених районів, не витрачаючи додаткові кошти на будівництво контактної мережі. На живлення від електрики ці тролейбуси перемикаються натиском кнопки.

Зазначимо, що до кінця року у профільному підприємстві мерії планують подовжити тролейбусні маршрути № 10 і № 5 до Залізничного вокзалу. Разом з тим, у місті тривають роботи з відновлення 25,9 км маршруту № 13 (новий номер – № 2). Він пролягатиме від вул. Глінки до ж/м «Парус».

Довідка

У Дніпрі функціонують 17 тролейбусних маршрутів загальною протяжністю 306 км. Щодня на міські дороги виходять 90 машин різних типів. Востаннє тролейбусні маршрути у місті відкривали ще у далекому 1992 році. Це – № 20 «вул. Європейська – ж/м «Лівобережний-3» та № 21 «ДІІТ – ж/м «Тополя-3». Щороку у Дніпрі тролейбуси транспортують близько 35 млн пасажирів, понад 20 млн з яких – пільговики. Відкриття нових схем руху важливе, зокрема, для малозабезпечених прошарків населення.