Штрафи можуть бути оскаржені в судовому порядку / фото ua.depositphotos.com

Штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою будуть з 16 липня 2022 року.

Про це в інтерв’ю Радіо Свобода повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.

Він додав, що за порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень.

«Але це для злісних порушників, які принципово порушують права громадян, щодо яких ми постійно отримуємо постійні скарги, і таких скарг достатньо дві для того, щоб ми розпочали провадження, щоб підготували протокол і накладали штраф», – зазначив Кремінь.

Читайте такожУкраїнська у сфері послуг: Кремінь прокоментував заклики обходити мовний закон

Він зауважив, що штрафи можуть бути оскаржені в судовому порядку, і в будь-якому разі, для подібних претензій мають бути наведені докази.

«Я не думаю, що сьогодні якийсь із супермаркетів хоче «прославитися» на всю країну, що для них закон – не закон і країна – не країна. Таких у нас немає, і навряд чи вони з’являться. Тому жодні з провокацій, що переслідування, мовні інспектори, таємні покупці і так далі – у нас таких в штаті немає», – запевнив мовний омбудсмен.

Мовний закон: що відомо

  • В Україні з 16 січня набули чинності норми закону про обслуговування споживачів українською мовою.
  • Згідно зі статтею 30 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою. За порушення цього положення передбачено штрафи.
  • Цей закон Верховна Рада ухвалила 25 квітня 2019 року, а його статті впроваджуються поетапно.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram