
Хоч багато хто вважає неможливим збиття балістичної ракети з винищувача F-16, однак у США в рамках одної з дослідних програм це вдалося зробити. Однак необхідні для цього умови виявилися такими, що було прийнято рішення відмовитися від цієї технології і не запускати її в серійне використання, пишуть аналітики Defense Express.
Все почалося з бажання США перехоплювати балістичні ракети за допомогою літаків. При цьому планувалося використовувати вже наявні ракети "повітря-повітря".
Таким чином нова протиракета мала б використовуватися з майже будь-якого американського винищувача - F-16, F-15, F/A-18, F-22 та F-35, а також навіть БПЛА MQ-9 Reaper. Це мало надати дуже великої гнучкості у застосуванні та відкидало б потребу в додатковій модифікації літаків.
У результаті випробувань у 2007 році дві оснащені головкою самонаведення від NCADE ракети "повітря-повітря" малої дальності AIM-9X перехопили балістичну ракету. Платформою для запуску тоді виступив саме винищувач F-16.
Що ж пішло не так
Тоді аналітики зазначали, що для успішного збиття такою протиракетою літаку треба було б знаходитися у радіусі 160 км від місця пуску балістичної ракети. При цьому вже у 2012 році за новими перерахунками потрібна дальність скоротилася до 50 км.
Також за оцінками Національної дослідницької ради США, балістична ракета починає фазу прискорення надто високо для перехоплення, що серйозно обмежує можливе вікно для збиття та ставить під загрозу винищувач-платформу.
"Тобто було отримано дуже нішеву протиракету, чиї недоліки виходили з її концепції. Так, перехоплення з літака під час стадії зльоту балістичної ракети було невигідним порівняно з традиційними зенітними засобами, як от Patriot PAC-3 MSE", - зазначають у Defense Express.
F-16 - новини
Україна залучає винищувачі для відбиття масованих комбінованих атак росіян. Зокрема в ніч на 29 червня під час виконання завдання загинув український підполковник, пілот F-16 Максим Устименко. Пілот "застосував увесь комплекс бортового озброєння, збив сім повітряних цілей, а під час відпрацювання останньої його літак зазнав ушкоджень і почав втрачати висоту". Устименко відвів машину від населеного пункту, але катапультуватись не встиг.
Військовий експерт Юрій Микуляк зауважував, що неефективно використовувати винищувачі F-16 для збиття "шахедів". За його словами, це дуже дорого та небезпечно.