За словами експертів, наразі найбільшим активом підприємства ПКМЗ є земля / фото УНІАН, Віктор Ковальчук

Накопичені за попередні роки проблеми істотно вплинуть на приватизаційну ціну Першого київського машинобудівного заводу (ПКМЗ, колишній «Більшовик»). І хоч об’єкт сам по собі унікальний і привабливий, тягар невирішених питань стримає багатьох потенційних інвесторів від придбання лоту. Такі оцінки з приводу запланованого продажу підприємства озвучив журналістам експерт у сфері інвестицій, заступник директора з питань торгівлі цінними паперами Dragon Capital, Сергій Фурса.

Зараз, як відомо, колишній «Більшовик» входить до головних об’єктів «Великої приватизації». Фонд державного майна України разом з компанією KPMG Україна, яка виступає приватизаційним радником, готують ПКМЗ до продажу. У лютому заступник голови ФДМ Тарас Єлейко повідомив, що крім базових умов приватизації, також буде опрацьований план збереження виробництва і створення нових робочих місць. За його словами, якщо умови будуть сприятливими, продаж заводу може відбутися вже у червні 2021 року.

«Усі накопичені проблеми підприємства, як ті ж заборгованості, - будуть впливати на ціну об’єкту. Тобто, умовно, якщо інвестор оцінив лот у 100 одиниць, то від них він буде віднімати борг, і це буде вважатися справедливою вартістю. Судячи з усього та ж наявність договорів оренди на підприємстві стримує багатьох від участі у придбанні цього лоту. Такі проблеми суттєво впливають на інвестиційну привабливість», - переконує Сергій Фурса.

Усі питання з оформленням землі, багатомільйонною заборгованістю та майбутньою юридичною тяганиною впливатимуть на подальший процес формування ціни об’єкту продажу, адже в майбутньому, вважає експерт, їх доведеться вирішувати новому власнику. «Згадані проблеми, як ті ж борги, вплинуть на процес ціноутворення», - підсумував Сергій Фурса.

Нагадаємо, за словами експертів, наразі найбільшим активом підприємства ПКМЗ є земля - 35 га у центрі столиці, чудова транспортна розв'язка і розвинена інфраструктура поруч із центром. Навпроти об’єкту – станція метро «Шулявська». Станом на сьогодні на заводі з декількох тисяч робітників працює трохи понад 200. Наразі підприємство накопичило понад 500 млн грн боргу перед третіми особами (у т. ч. податкові борги). При цьому, як зазначають експерти, понад 70% території використовують неефективно, вони заростають бур'янами, а обладнання розтягується на металобрухт. При цьому щороку ПКМЗ отримує по 20% збитків. Водночас завод щороку сплачує 40 млн грн земельного податку.