Гуманітарна допомога для російських солдатів / скріншот з відео ДПСУ

Російське вторгнення стало таким собі тригером, який продемонстрував, що цінності часто бувають важливіші за гроші. І переважна більшість українського бізнесу це зрозуміла - допомагає ЗСУ, волонтерить та з усіх сил наближає перемогу. Втім, з ними конкуренцію на ринку тримають закордонні виробники.

Видання "Телеграф" на декількох прикладах проаналізувало, як подекуди ведуть бізнес європейські компанії.

Наприклад, виробник сухих дріжджів "Саф-Момент" - французька компанія Lesaffre ("ЛеСаффр") має одне підприємство в Україні та чотири заводи в Росії.

Відео дня

"Виникає цілком логічне запитання: чи збираються вони йти з російського ринку?", - ставить питання автор.

"Ні для кого не є великим секретом, що після окупації Херсону, на місцевих ринках та підприємствах хлібопечення основним постачальником дріжджів стали компанія "Angel yeast" (китайський дріжджовий гігант, що має виробничі потужності у Липецькій області) та компанія "ЛеСаффр". Така ж ситуація і в тимчасово окупованому українському Криму, через територію якого вони нахабно ввозять продукцію на Херсонщину і впевнено, "як на своїй землі", заробляють гроші. Ну, щодо політики Китаю, ми не здивовані, а от світовий лідер Lesaffre?", - пише видання.

Розслідування показало, що після успішного звільнення ЗСУ більшої частини Харківської області до мережі потрапило офіційне відео Державної Прикордонної Служби України, на якому зафіксовані продуктові набори російських солдат, в яких також присутні дріжджі "Саф-момент" виробництва компанії "ЛеСаффр".

"Наразі достеменно невідомо, навіщо російським вбивцям потрібні в окопах дріжджі, але факт є факт: французький виробник перейшов всі межі моральної й етичної поведінки, що є фундаментальними для європейських виробників", - пишуть журналісти, зазначаючи, що жодних коментарів щодо російської агресії та війни в Україні французи не робили.

Автори розслідування припускають, що компанія Lesaffre крім заводу у Кривому Розі може покласти око на одне з діючих підприємств в Україні, власники якого стикнулись із фінансовими проблемами через війну. Серед доказів на користь таких припущень є той факт, що виробник півроку стримував ціни, попри те, що ринкова вартість зростала. Також було відкрито склад з інгредієнтами та сухими дріжджами в місті Тернопіль. Офіційно - для волонтерських потреб, однак ЗМІ припускають, що це може бути початком експансії західного регіону України.

"Нагадаємо, до війни компанія Lesaffre пропагувала виключно європейську культуру продажу і прагнула продавати "дорого". На час війни компанія вочевидь використовує складну фінансову ситуацію, що склалася для українських підприємств-виробників дріжджів, і активно нарощує долю ринку, притримуючи підняття цін. Навіщо? Мета очевидна: користуючись нестабільною ситуацією, Lesaffre з Кривого Рогу планує окупацію значної частини ринку України", - пише автор.