Нові витрати на вантажовідправлення знизять конкурентоспроможність українських виробників / фото УНІАН

Автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці" негативно позначиться на українському експортноорієнтованому бізнесі та в кінцевому підсумку сприятиме закриттю низки підприємств, скороченню валютної виручки та уповільненню зростання ВВП, вважає голова Федерації металургів України Сергій Біленький.

Про це йдеться в статті "Укрзалізниця" роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки" 112.ua.

На сайті Міністерства інфраструктури 1 лютого з'явився проект постанови Кабміну, яким вводиться механізм щорічної автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівні індексу цін виробників промислової продукції. Це означає, що державний монополіст "Укрзалізниця" зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення затверджував Кабмін.

Відео дня

У Федерації металургів України підрахували, що у випадку схвалення ініціативи УЗ додаткове зростання витрат для промвиробників становитиме 12,7 мільярда гривень.

"Додаткові витрати на вантажовідправлення знижують конкурентоспроможність українських виробників. Зокрема, ціни продукції, виробленої підприємствами ГМК, прямо залежать від світової кон'юнктури. Попри зростання витрат, зокрема на вантажовідправлення, виробники не можуть підвищити ціни, тому що їх продукцію не стануть купувати. Відповідно, якщо сприятливої кон'юнктури не буде, а ціни на світовому ринку вже знизилися в порівнянні з 2018 роком, виробникам доведеться скорочувати інвестпрограми, що в короткостроковій перспективі призведе до зниження обсягів виробництва, скорочення темпів модернізації. Це призведе до зниження обсягів виробництв і надходження валютної виручки до країни, виробникам доведеться відмовитися від амбітних планів щодо підвищення зарплат у галузі, а це ще більше посилить проблему трудової міграції, через яку галузь продовжує втрачати кваліфіковані кадри. В окремих галузях будуть зупинятися цілі підприємства, в інших буде скорочуватися рентабельність. В кінцевому підсумку ті темпи зростання економіки та ВВП, які планував Кабмін, будуть істотно уповільнені, тому що всі галузі будуть працювати на те, щоб розв'язувати проблеми, які виникнуть через рішення УЗ", - сказав Біленький.

За його словами, у жодній з країн ближнього зарубіжжя за останній рік не було індексації вартості вантажоперевезень більш ніж на 10%. Якщо Кабмін ухвалить таке рішення, то в Україні будуть найменш конкурентні умови в порівнянні з іншими країнами, а УЗ отримає надприбутки, які вона навряд чи зможе освоїти, вважає Біленький.

Доки рішення не прийнято, українські виробники закликають УЗ, Міністерство інфраструктури, МЕРТ, Кабмін, всі зацікавлені органи до діалогу. "Бізнес готовий обговорювати підвищення тарифів, чи може мати місце автоматична індексація і в якому розмірі. Для цього потрібно знову сідати за стіл переговорів. Можливо, за посередництвом Державної регуляторної служби", - сказав Біленький.

Зазначимо, в асоціації "Укркондпром" та Української зернової асоціації також вважають, що подібна ініціатива серйозно вдарить по вітчизняному бізнесу і негативно позначиться на економічних показниках держави.