этот материал доступен на русском

Скандал довкола Boeing 737 MAX: компанія створила оновлення для комп'ютерної системи літака

11:05, 28 березня 2019
Транспорт
600 0
Кокпіт лайнера Boeing 737 MAX 8 / REUTERS

Керівництво компанії Boeing повідомило про завершення робіт над оновленням програмного забезпечення комп'ютерної системи MCAS, встановленої на літаках моделі 737 серії MAX.

Ця програма покликана запобігати звалювання літака, опускаючи його ніс при необхідності. Саме збій у роботі цієї системи зараз розглядається в якості основної ймовірної причини нещодавніх катастроф двох 737 MAX у Ефіопії та Індонезії, пише Голос Америки.

У середу в штаб-квартирі Boeing в Сіетлі пройшов брифінг за участю керівників компанії та близько 200 пілотів і представників інших авіаперевізників. Під час цієї зустрічі шефи Boeing повідомили про заключну фазу тестування оновлення для 737 MAX.

"Ми зробимо все від нас залежне, щоб подібні інциденти більше ніколи не траплялися", - запевнив Майк Сіннет, віце-президент і старший інженер Boeing. Він додав, що компанія "глибоко вражена трагічною загибеллю людей" у результаті аварії 737 MAX 8 в Ефіопії, яка сталася два тижні тому. Тоді загинули 157 осіб. Ще одна аварія MAX 8, що призвело до загибелі 189 осіб, сталася в жовтні в Індонезії.

Слідчі помітили схожий сценарій в обох катастрофах і припустили, що до трагедії призвів збій в роботі системи для запобігання звалювання MCAS. В результаті збою програмного забезпечення система в обох випадках направляла літаки в піке, незважаючи на спроби пілотів зберегти контроль.

Читайте такожBoeing сам оцінював безпеку лайнерів 737 MAX - ЗМІ

У Boeing стверджують, що нове ПЗ призначене для скасування будь-яких помилкових повідомлень, що надходять від системи, що дозволить пілотам безперешкодно брати управління на себе і запобігти можливості виходу літака в піке.

Втім, до видачі повторного дозволу на польоти Boeing 737 MAX 8 все ще далеко. Польоти цих літаків зараз заборонені практично в усьому світі, включаючи США.

Зокрема, американські федеральні регулятори повинні будуть схвалити оновлення ПЗ і програму навчання пілотів. Крім того, оновлення потрібно буде встановити на кожен з раніше вироблених літаків серії 737 MAX 8. Терміни отримання таких дозволів будуть залежати від вимог, встановлених владою кожної країни.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter