Журналісти назвали фейковою рекордну економію під час тендеру на будівництво аеродрому Дніпра

Вартість будівництва аеродромного комплексу у Дніпрі може зрости щонайменше на третину, а сам проєкт ризикує завершитися значно пізніше заявлених термінів. Про це йдеться у журналістському розслідуванні «Який рахунок за аеродром у Дніпрі виставить державі компанія «Альтіс-Констракшн»?», опублікованому у виданні «Дніпро вечірній».

Розслідувачі проаналізували тендерну документацію закупівлі послуг з будівництва аеродрому в міжнародному аеропорту «Дніпропетровськ» і виявили, що компанія Олександра Глімбовського «Альтіс-Констракшн», яка демпінгувала на аукціоні, опустивши ціну до 3,95 млрд.грн, тепер може збільшити вартість будівництва більше ніж на третину.  Отже, рекордна економія на тендері була цілком фейковою.

Як зазначають автори розслідування, тендер на закупівлю робіт вартістю на 5,7 млрд грн проводився восени 2020 року без проєктної документації, виготовлення якої буде завершене лише впродовж 2021 року. Натомість нещодавній експертний звіт проєкту стадії «П» визначив вартість робіт в аеропорту Дніпра сумою не менше ніж у 6,25 млрд. грн. Відтак за проведення всіх робіт компанії Глімбовського потрібно буде понад 2 млрд грн додатково. Інакше компанія фізично не зможе виконати проєкт у межах замовлених параметрів.

Відео дня

Додаткових коштів для завершення проєкту компанія Глімбовського у багатьох аналогічних випадках добивається укладанням додаткових угод до основного договору. Розслідувачі виявили, що у 2016-2017 роках «Альтіс-Констракшн» під час відновлювальних робіт покриття перону та руліжних доріжок в аеропорту «Херсон» провів три додаткові переговорні закупівлі на 18 млн, 1,2 млн і 3 млн грн. Так само компанія отримувала додаткове фінансування під час будівництва аеровокзалу у Львові – майже 1 млрд грн, понад 510 млн грн – на додаткові будівельні роботи в аеропорту Запоріжжя, 40 млн грн - на реконструкцію транспортної розв’язки на Поштовій площі у Києві.

«Схоже, що ці історії повторяться і в Дніпрі. Принаймні, уже наявні всі тенденції до фактичного здорожчання проєкту за рахунок «непередбачених додаткових робіт», про які зумисно промовчали під час складання технічного завдання будівництва… Понад 2 млрд грн демпінгу на торгах, за умови бездіяльності замовника та правоохоронних органів, обов’язково повернуться до рук переможця аукціону через систему додаткових угод», - зазначають розслідувачі.

На думку видання, можливий навіть варіант повного зриву будівництва цього важливого інфраструктурного об’єкту, адже запропонована переможцем ціна у 3,95 млрд.грн не включала значний обсяг важливих робіт. Без додаткових мільярдів – проєкт зупиниться.

«Аби зриву не сталося, слід негайно перезапустити процес будівництва, визначити коректну його вартість і провести прозорий та об’єктивний вибір генпідрядника, репутація якого не заплямована демпінговими скандалами», - йдеться у розслідуванні.

Як повідомлялося, у січні 2021 року було визначено виконавця робіт з будівництва аеродрому в Дніпрі. Перемогла компанія «Альтіс-Констракшн», яка належить Олександру Глімбовському, тестю екс-очільника Державної фіскальної служби Романа Насірова і Андрія Гмиріна, також колишнього податківця, а нині радника голови Фонду держмайна, якого зараз пов’язують з компанією «Агро газ трейдинг». «Альтіс-Констракшн» запропонувала ціну у 3 млрд 949 млн 980 тис грн, що склало 69,3% від очікуваної вартості закупівлі.