
Любителям кави не обов'язково відмовлятися від неї заради здоров'я серця. Важливо тільки звертати увагу не лише на кількість випитої кави, а й на спосіб її приготування.
Кардіолог Маджид Басит зазначив, що помірне споживання кави може бути частиною здорового способу життя. За його словами, дослідження пов'язують вживання двох-чотирьох чашок кави на день із нижчим ризиком серцево-судинних захворювань, зокрема ішемічної хвороби серця, інсульту та серцевої недостатності, пише Рarade.
Водночас, за словами медика, спосіб заварювання має значення для рівня холестерину. Кардіолог радить використовувати паперовий фільтр.
Річ у тому, що нефільтрована кава містить природні олії, зокрема сполуки кафестол і кахвеол. Вони можуть підвищувати рівень "поганого" холестерину.
За словами Басита, паперові фільтри видаляють понад 90% цих сполук, тому такий спосіб приготування може бути кращим для людей, які стежать за рівнем холестерину.
Натомість кава, приготовлена без паперового фільтра, наприклад у френч-пресі або по-турецьки, містить більше цих речовин.
"Якщо у вас в анамнезі високий рівень холестерину або серцево-судинні захворювання, подумайте про перехід на каву, заварену за допомогою паперового фільтра, або розчинну каву", - порадив кардіолог.
Чим ще кава може бути корисною
За словами медика, кава містить поліфеноли та антиоксиданти, які допомагають захищати кровоносні судини, зменшувати запальні процеси та окислювальний стрес.
Регулярне помірне вживання кави також пов'язують із нижчим ризиком деяких серцево-судинних захворювань. При цьому, за словами Басита, подібні переваги можуть спостерігатися і у випадку кави без кофеїну.
Водночас він радить не зловживати напоєм. Споживання понад 6 чашок кави на день може бути пов'язане з тривожністю, проблемами зі сном та порушеннями серцевого ритму.
Що додавати в каву
На користь серцю може впливати не лише спосіб приготування, а й добавки. Велика кількість цукру, підсолоджувачів або вершків може зробити напій менш корисним.
Як альтернативу можна використовувати спеції – наприклад, корицю, кардамон або духмяний перець. Зокрема, корицю пов'язують із потенційним зниженням рівня холестерину.
Інші новини про каву
Раніше вчені розповіли, як кава впливає на нирки. Вони зазначили, що обмеження споживання кави до 3–4 чашок на день вважається безпечним для підтримання здоров’я нирок.