Андрій МОЧЕНКОВ

Харків. 13 серпня. УНІАН. Заступник голови Харківської облдержадміністрації Андрій Моченков заявляє, що між Харковом та російським Бєлгородом повинні курсувати як потяги підвищеної комфортності, так і соціальні електропоїзди.

На цьому він наголосив, коментуючи ситуацію, що склалася у сфері приміських пасажирських перевезень між двома сусідніми прикордонними областями України та Росії, передає кореспондент УНІАН.

Відео дня

За його словами, на цей час керівництво Південної залізниці і російська сторона домовилися про те, що повинно бути налагоджено сполучення шляхом подачі поїздів підвищеної комфортності, яке також затребуване. «Близько 200 росіян 10 серпня були змушені здати квитки в зв`язку зі скасуванням поїзда», - зазначив чиновник.

«І уряд Бєлгородської області, і Харківська облдержадміністрація розуміють, що має бути налагоджено сполучення між двома областями. Разом з поїздами підвищеної комфортності мають курсувати соціальні електрички, на яких пересуваються в основному сільські жителі», - сказав А.Моченков.

Він повідомив, що раніше, згідно зі сформованою системою взаємодії «Укрзалізниці» та «Російської залізниці», Південна залізниця брала на себе зобов`язання з експлуатації рухомого складу, а російська сторона оплачувала ці послуги. В даний час російська сторона ухвалила рішення щодо зміни системи взаємодії між Південною залізницею України та Південно-східною залізницею РФ: вони хотіли б експлуатувати свою ділянку самостійно і пропонують українській стороні самостійно експлуатувати свою.

За словами заступника керівника області, для того, щоб перейти на нові відносини, «необхідно узгодити ряд питань і ухвалити досить багато технічних рішень».

«Щоб це питання відрегулювати, існує кілька варіантів. Зокрема, можливо, організувати так звані стикувальні поїзди. Наші українські електропоїзди могли б заходити на станцію «Наумівка» Російської Федерації, звідки пасажири зможуть рухатися далі. Варіант, який пропонує «Російська залізниця» - стикуватися таким чином на станції «Козача Лопань», - повідомив А.Моченков.

«Це питання носить технічний характер: потрібно скласти відповідний проект, зістикувати трафік досить великої кількості поїздів, врегулювати питання, пов`язані з митницею та прикордонною службою», - зазначив чиновник.

Як повідомляв УНІАН, з 10 серпня за ініціативи російської сторони - ВАТ «Приміська пасажирська компанія «Черноземье» (Російська Федерація), яка є партнером Південної залізниці у здійсненні приміських перевезень у міжнародному сполученні, скасовуються приміські потяги на маршруті Харків - Бєлгород. При цьому курсування «бєлгородських» електричок формування ПЗ і ВАТ «Приміська пасажирська компанія «Черноземье» буде обмежена прикордонними станціями Козача Лопань і Наумівка, відповідно, без заїзду на територію суміжної держави.

За даними прес-служби Південної залізниці, 10 серпня вранці на ст. «Харків-Пасажирський» понад 100 осіб, які зайшли на платформу, купивши у тому числі квитки на інші електропоїзди, заблокували відправлення електропотягу Харків - Бєлгород, який мав відбути о 8.50.

Люди вимагали повернути приміські дешеві електрички Харків - Бєлгород, які з 10 серпня були скасовані. За даними прес-служби, вартість проїзду у новому електропотягу підвищеної комфортності становить 67 грн, у той час вартість проїзду у старих електричках становила близько 20 грн.