Народний депутат України, член фракції Партії регіонів Валерій КОНОВАЛЮК заявляє, що Міністерство юстиції України готує проект закону «Про документи України, які засвідчують особу, підтверджують громадянство України, дають право на виїзд з України і в`їзд до України», який «зажадає величезних бюджетних витрат і вдарить по добробуту кожної української сім`ї».

Про це УНІАН повідомили у прес-службі депутата.

Зокрема, В.КОНОВАЛЮК відзначив, що неприйняття Україною в 2011 році проекту закону про біометричні паспорти призвело до того, що в лютому цього року Європейська Комісія відзначила обмежений прогрес України в ухваленні законодавства щодо захисту документів.

Відео дня

За словами депутата, щоб вийти з патової ситуації в безвізовому діалозі з ЄС, Міністерство юстиції України підготувало свій проект закону «Про документи України, які засвідчують особу, підтверджують громадянство України, дають право на виїзд з України і в`їзд до України».

Посилаючись на проект закону, копію якого він має в своєму розпорядженні, В.КОНОВАЛЮК заявив, що цей «сирий і суперечливий законопроект навряд чи виправить ситуацію».

За словами члена ПР, «те, що готує Мінюст впродовж восьми місяців - назвати законопроектом дуже складно. Запропонувавши Президенту ветувати парламентський закон №8507, який пройшов міжнародну експертизу і одержав високу оцінку європейських фахівців, Мін’юст мав запропонувати якісний документ. Натомість пропонують сирий і дуже спірний законопроект. Навіть поверховий аналіз деяких його положень викликає велике здивування і ставить під сумнів професіоналізм і компетенцію авторів».

За словами В.КОНОВАЛЮКА, проект, який розробляє Міністерство юстиції України, «не враховує навіть ту правову позицію, яку Мін’юст висловлював в пропозиціях Президенту України щодо парламентського закону. Це зайвий раз указує на вміння посадовців Мін’юсту пояснювати одні й ті самі норми Конституції України і законів України по-різному, з метою задоволення власних інтересів, що і призвело до обману Президента міністром юстиції».

В.КОНОВАЛЮК заявляє, що ухвалення законопроекту Мін’юсту зажадає величезних бюджетних витрат: за розрахунками Мін’юсту, до 2 млрд. грн., і вдарить по добробуту кожної української сім`ї.

«Наприклад, Мін’юст пропонує вважати паспорт громадянина України також проїзним документом - закордонним паспортом. Його видаватимуть всім без винятку, зокрема й дітям віком до 16 років. Це положення суперечить здоровому глузду і всім міжнародним нормам», - заявляє депутат. За його словами, у разі ухвалення запропонованого Мін’юстом проекту «Людям доведеться в один момент змінити свій внутрішній паспорт і закордонний паспорт».

В.КОНОВАЛЮК стверджує, що це призведе до витрат громадян, які перевищать 18 млрд. грн.

При цьому Мін’юст пропонує, за словами депутата, зобов`язати дорослих міняти паспорт кожні 10 років, а дітей – кожні 5 років. «Все це пов`язано з величезними фінансовими витратами, які ляжуть на бюджет кожної сім`ї», - попереджає В.КОНОВАЛЮК.

У прес-службі депутата також нагадують, що 10 лютого 2012 року у Верховній Раді України було зареєстровано законопроект № 10036 «Про документи, що засвідчують особу, її спеціальний статус і підтверджують громадянство України», серед авторів якого - народні депутати Ірина БЕРЕЖНА, В.КОНОВАЛЮК і Володимир МОЙСИК.

Як повідомляв УНІАН, Євросоюз надав Україні План дій з лібералізації візового режиму на саміті в листопаді 2010 року. Виконання Плану дій має стати підставою для скасування візового режиму між Україною і ЄС.

3 лютого 2012 року Президент України Віктор ЯНУКОВИЧ заявив, що за півтора-два місяці Україна завершить виконання першого етапу Плану дій з лібералізації візового режиму з Євросоюзом.

13 лютого Єврокомісія обнародувала другу доповідь щодо прогресу України в імплементації Плану дій з лібералізації візового режиму з ЄС.

У доповіді, серед іншого, ЄК відзначила обмежений прогрес України в ухваленні законодавства щодо захисту документів. “Формування законодавчого поля щодо видачі міжнародних біометричних паспортів, які прочитуються відповідним обладнанням, в повній відповідності з вищими стандартами Міжнародної організації цивільної авіації з безпечного управління ідентифікацією, не було завершено”, - наголошується в доповіді.