Від сучасних крокодилів їх відрізняли довгі кінцівки, короткий щелепи і рухливий панцир / фото Gizmodo.com

165 млн років тому на вершині харчового ланцюжка на Мадагаскарі господарювала гігантська хижа рептилія із зубами розміром з банан, розповіли палеонтологи. Останки рептилії траплялися вченим і раніше, але знайдені нещодавно фрагменти зубів і щелеп нарешті дозволили встановити її вигляд. Результати дослідження були опубліковані в журналі PeerJ.

Вид Razanandrongobe sakalavae був описаний більше десяти років тому, але через нестачу копалин вчені не могли встановити, до якого ряду належала рептилія. За знайденим фахівцями з Італії і Франції останкам вчені відтворили зовнішність тварини і з'ясували, що вона відносилася до нотозухій — підряду крокодиломорфів, що населяли Гондвану протягом крейдового періоду мезозойської ери.

Читайте такожУ Канаді вчені показали "мумію" динозавра, яка вражаюче добре збереглась (фото)

Від сучасних крокодилів їх відрізняли довгі кінцівки, короткі щелепи і рухливий панцир. У R. sakalavae була голова не менше пральної машинки і батарея зубів розміром з банан, що робило тварину найнебезпечнішим хижаком Мадагаскару — воно з легкістю могло прожувати кістки і сухожилля своєї жертви разом з тілом.

Це не єдиний випадок, коли на вершині харчового ланцюжка виявляється не динозавр, а представник іншого загону. Так, на динозаврів полювали родичі нотозухій себекозухії, деякі ссавці і навіть великі жаби.