Люди точно не знають, що є причиною величезних сплесків енергії / ілюстративне зображення NASA, ESA, NSF'S NOIRLab, Mark Garlick, Mahdi Zamani

На Землю обрушився потужний потік енергії з самих глибин Всесвіту. Цей швидкий радіосплеск - найвіддаленіший з тих, що коли-небудь спостерігалися, - йому довелося пройти шлях у вісім мільярдів років, щоб дістатися Землі.

Він також напрочуд потужний, один із найенергійніших у своєму роді, який коли-небудь бачили. Менш ніж за секунду він випустив ту саму енергію, яку випромінює Сонце більше 30 років. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Science, пише Independent.

Швидкі радіосплески (FRB) - це інтенсивні короткі сплески енергії, що виникають внаслідок невідомої, але екстремальної активності в космосі. Вчені досі не впевнені в тому, як вони формуються, але пояснення включають усе: від позаземних технологій до нейтронних зірок.

За словами вчених, нещодавно виявлений сплеск, судячи з усього, походить від невеликої групи галактик, які зливаються, що допомагає підтримати існуючі теорії про те, звідки вони взялися. Але інтенсивність сплеску пояснити важче, і це ставить під сумнів розуміння людей про те, як вони насправді випромінюються.

"Хоча ми досі не знаємо, що є причиною цих величезних сплесків енергії, стаття підтверджує, що швидкі радіосплески є поширеними в космосі, і що ми зможемо використовувати їх для виявлення матерії між галактиками та кращого розуміння структури Всесвіту", - сказав Раян Шеннон з Технологічного університету Свінберна.

Сплески можуть бути корисними для пошуку відповідей на деякі найглибші питання про наш космос, наприклад, скільки він насправді важить. На даний момент спроби відповісти на це питання призвели до суперечливих результатів.

"Якщо ми підрахуємо кількість звичайної матерії у Всесвіті - атомів, з яких ми всі складаємося, - ми виявимо, що більше половини того, що має бути там сьогодні, відсутнє. Ми вважаємо, що відсутня речовина ховається в просторі між галактиками, але вона може бути настільки гарячою і розсіяною, що її неможливо побачити за допомогою звичайних методів. Швидкі радіосплески вловлюють цей іонізований матеріал. Навіть у майже абсолютно порожньому просторі вони можуть "бачити" всі електрони, і це дозволяє нам виміряти, скільки речовини знаходиться між галактиками", - сказав професор Шеннон.

Сплеск був помічений в минулому році за допомогою телескопа в Японії. Потім дослідники використовували інші телескопи, щоб підтвердити знахідку і вивчити її більш ретельно.

"Використовуючи набір антен ASKAP, ми змогли точно визначити, звідки стався сплеск. Потім ми використали Дуже Великий Телескоп (VLT) Європейської південної обсерваторії (ESO) в Чилі для пошуку вихідної галактики, виявивши, що вона старша і розташована далі, ніж будь-яке інше джерело FRB, знайдене на сьогоднішній день, і, ймовірно, знаходиться в невеликій групі галактик, що зливаються", - сказав Стюарт Райдер, провідний автор статті.