фото прес-служби

10 березня виповнюється два роки, як державне підприємство "Мультимедійна платформа іномовлення України" спільно з провідними українськими медіагрупами розпочало виробництво і трансляцію інформаційного проєкту FREEДОМ російською мовою. 

У перші дні повномасштабного вторгнення рішення запустити інформаційний марафон російською мовою було викликане необхідністю максимально оперативно повідомляти правду про війну росії проти України понад 200-м мільйонам російськомовних людей по всьому світу, розвінчувати брехню російської пропаганди, до якої ця аудиторія особливо вразлива. Після перших місяців мовлення переважно у форматі інформаційного марафону ДП "МПІУ" почало посилювати програмне наповнення FREEДОМ лінійками аналітичних, документальних, публіцистичних проєктів власного виробництва та виробництва провідних медіагруп 1+1 media, Starlight Media, Inter Media Group.

"Два роки FREEДОМ в ефірі демонструють попит аудиторії попри складнощі та "втому" іноземців від повномасштабної війни. Для нас цей телеканал – ще один ефективний інструмент комунікації з міжнародними партнерами задля присутності України в їхньому інфополі та забезпечення необхідної підтримки іншими країнами", – коментує Максим Шиленко, керівник департаменту журналістських проектів 1+1 media.

Відео дня

Зокрема, за другий рік мовлення в ефірі FREEДОМ вийшла низка прем’єр, які тримають у фокусі події та явища, що можуть сприяти трансформаційним процесам в Росії; посилилась увага до українських пунктів міжнародного порядку денного, міцності міжнародної коаліції на підтримку України та протидії російським наративам, націленим на російськомовні аудиторії різних країн.

"Я б назвала другий рік каналу FREEДОМ роком випробування його медійної стійкості та відкритості до трансформацій. В ситуації, коли світ відійшов від першого шоку  повномасштабного вторгнення і ми, на жаль, відчули зниження медійної уваги до подій в Україні, контент під брендом FREEДОМ зберіг високі показники переглядів та інтерес аудиторії. Можемо говорити про це, спираючись на відкрити дані* щодо переглядів у діджитал - за 2 роки вони перевищили 10 мільярдів**, а також – на запит від міжнародних партнерів щодо дистрибуції каналу. Так, за минулий рік ми розширили трансляцію FREEДОМ в мережах операторів одинадцяти європейських країн, і далі зміцнюватимемо цей напрям", – говорить Юлія Островська, генеральна директорка державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України", до складу якого входить телеканал FREEДОМ.

фото прес-служби

Контент каналу FREEДОМ чітко потрапляє в запити російськомовної аудиторії за кордоном. Для прикладу, протягом другого року мовлення на FREEДОМ стартувало кілька документальних проєктів, що звертаються до питань трансформації Росії, деколонізації її корінних народів, відновлення історичної пам’яті та справедливості. Показово, що в топ міст за переглядами таких проєктів потрапляють Грозний, Махачкала, Уфа, високі показники переглядів отримують випуски, присвячені історичній долі народів Кавказу, зокрема, Чечні та Дагестану, татар і башкирів.

Оскільки ефірна трансляція та сайт телеканалу FREEДОМ в Росії заблоковані, використання YouTube дозволяє FREEДОМ доносити правду про війну Росії проти України та протидіяти міфам ворожої пропаганди серед аудиторії РФ. Минулого року кількість підписників YouTube-каналу FREEДОМ, який є базовим діджитал-майданчиком телеканалу, перетнула 1 мільйон. YouTube-канал FREEДОМ першим з YouTube-каналів українських державних та суспільних мовників отримав "золоту кнопку". Також з метою максимального охоплення цільової аудиторії ДП "МПІУ" активно розвиває YouTube-канал FREEДОМ.LIVE, на якому розміщено аналітичні матеріали, інтерв’ю, документальні та публіцистичні програми, авторські проєкти. Сумарна кількість підписників YouTube-каналів FREEДОМ та FREEДОМ.LIVE перевищила 1,8 млн, а загальна кількість переглядів – 1,1 млрд.

За минулий рік середня частка YouTube-переглядів*** FREEДОМ з-за кордону на майданчиках українського іномовлення та на майданчиках партнерів зросла з 73,3% у березні 2023-го року до 79,7% у лютому 2024-го, а на YouTube-каналах ДП "МПІУ" FREEДОМ та FREEДОМ.LIVE – до 90,7%. Середня для всіх каналів частка YouTube-переглядів з РФ – з 37% до 46,1%, на майданчиках ДП "МПІУ" – до 62,4%. За два роки в ефірі матеріали під брендом FREEДОМ на всіх діджитал-майданчиках іномовлення та на майданчиках наших партнерів - українських медіагруп 1+1 media, Starlight Media, Inter Media Group отримали 10,1 млрд переглядів, з них понад третину – минулого року. Крім Росії, до топ країн за переглядами FREEДОМ у діджитал входять Казахстан, Узбекистан, Білорусь, Німеччина. Містами-лідерами протягом року в YouTube були Москва, Санкт-Петербург, Краснодар, Єкатеринбург, Нижній Новгород. Водночас, у жовтні, коли FREEДОМ  приділив значну увагу висвітленню боротьбі Ізраїлю з ХАМАС та питанням партнерства Росії з терористичними режимами, до топ країн за переглядами в YouTube вперше потрапив Ізраїль.

Канал FREEДОМ: два роки україноцентричного мовлення російською мовою

За два роки українське державне іномовлення суттєво наростило свою присутність за кордоном у кабельних, DTH, IPTV мережах, на ОТТ-платформах та на супутнику. Сьогодні канал  FREEДОМ мовить через 6 супутників, які покривають усю Європу, європейську частину Росії, Середню Азію, Північну Африку, Близький Схід. Канал входить у пакети 10 ОТТ-платформ, а також  присутній у понад 700 кабельних, DTH, IPTV мережах, 44 країн світу. Більшість з них додались у 2022 році. Проте за минулий рік ДП "МПІУ" також уклало угоди щодо трансляції FREEДОМ з майже сорока компаніями в одинадцяти європейських країнах. Цьогоріч ДП "МПІУ" планує посилити міжнародну дистрибуцію каналів українського іномовлення "Дім" та FREEДОМ.

* Вимірювання дивлення каналів ДП МПІУ через супутник, ефір, в мережах кабельних операторів різних країн  не проводилось протягом усього періоду роботи підприємства через високу вартість таких досліджень. Відповідно, при аналізі кількісних та якісних показників дивлення та запитів глядацької аудиторії медіабрендів ДП МПІУ, підприємство орієнтується на дані діджитал-платформ, зокрема YouTube

** Маються на увазі загальні показники на всіх діджитал-майданчиках (YouTube, Facebook, TikTok, Telegram) ДП "МПІУ" та на майданчиках  партнерів українських медіагруп, на яких виходить контент під брендом FREEДОМ.

*** Дані, наведені в матеріалі, станом на 09.03.2024. Джерела даних: аналітичні інструменти діджитал-платформ; Google Analytics; YouTube Studio каналів FREEДОМ та партнерів.

FREEДОМ – канал українського державного іномовлення, орієнтований на російськомовних глядачів за межами України. FREEДОМ – інструмент руйнації російської пропаганди та джерело правдивої інформації про Україну для російськомовних глядачів за кордоном. За межами України FREEДОМ доступний через супутник, у кабельних, DTH, IPTV мережах та на отт-платформах. Також FREEДОМ можна дивитись по всьому світу на діджитал майданчиках ДП "МПІУ" та українських медіагруп-партнерів каналу - 1+1 media, Starlight Media, Inter Media Group.

Діджитал-майданчики, що транслюють FREEДОМ:

YouTube FREEДОМСайт FREEДОМАгрегатор FREEДОМFacebookTikTokTelegram

YouTube УНІАН  YouTube ГрошіYouTube ТСНYouTube 1+1

YouTube ICTVYouTube ІНТЕР