Ілюстрація / REUTERS

Авіакомпанія Lufthansa подала до суду на пасажира за те, що той пропустив стикувальний рейс, вимагаючи компенсацію у розмірі понад 2000 доларів.

Це виглядає як досить жорстке покарання для пасажира, який не полетів до кінцевого пункту призначення. Проте в авіакомпанії так не вважають, пише Бі-Бі-Сі.

Згідно з судовими документами, які опинилися в розпорядженні телекомпанії CNN, пасажир, ім'я якого не називається, придбав квиток з Сіетла в Осло і пропустив останній стикувальний рейс при пересадці у Франкфурті.

Відео дня

В авіакомпанії стверджують, що пасажир пропустив рейс навмисно, і, хоча він купив квиток до Осло, столиці Норвегії він не збирався летіти.

Просто стикувальний рейс до Осло з пересадкою у Франкфурті був помітно дешевше, ніж прямий переліт з Сіетла у Франкфурт.

Така практика навмисного пропуску стикувального рейсу отримала назву "скіплаггінг" (від англ. skiplagging - пропуск останнього сегмента польоту - так званого плеча - на рейсах з пересадкою). Як правило, такою схемою користуються пасажири, які бажають заощадити гроші на перельоті.

Стикувальні рейси, як правило, припускають пересадку в місті, де знаходиться основний хаб авіакомпанії. Такий переліт може бути дешевшим, ніж прямий рейс до місця пересадки, оскільки вартість авіаквитків визначається не витратами на переліт, а попитом на обраний напрям. Знижуючи ціни на непопулярні напрями, авіакомпанії переслідують дві основні задачі: реклама і дозавантаження рейсів.

Як правило, пересадка здійснюється у вузлових аеропортах авіакомпанії і обходиться їй значно дешевше, ніж якби здійснювалася в якому-небудь іншому пункті.

Читайте такожНайбільший аеропорт України назвавши найпунктуальніші авіакомпанії січня

"Наприклад, прямий переліт з Сіетла в Колумбус у Alaska Airlines буде коштувати 250 доларів. А у авіакомпанії American Airlines на цьому напрямку немає прямих рейсів, тільки стикувальні - з пересадкою в Чикаго - за такою ж ціною, щоб конкурувати з компанією Alaska", - говорить редактор сайту про подорожі airfarewatchdog.com Трейсі Стюарт.

Як говорить Стюарт, пасажири, яких цікавить переліт з Сіетла в Чикаго (прямий переліт за цим напрямом коштує дорожче), можуть придбати квитки на Аляску з пересадкою в Чикаго і навмисно пропустити стикувальний рейс.

"Це лазівка, якої з легкістю можна скористатися", - каже експерт.

За словами аналітиків, скіплаггінг - не таке вже нове явище. Але кількість пасажирів, які користуються такою схемою, стає все більше.

"Багато авіакомпаній десятки років пропонують дешеві квитки на стикувальні рейси з пересадкою в аеропорту, де базується авіакомпанія. Роками авіакомпанії закривали очі на дії пасажирів, які навмисно пропускають останній стикувальний рейс. Тому що вони все одно купували квитки і займали місця", - говорить аналітик Джон Грант з консалтингової компанії JG Aviation Consultants.

Однак за останній час число сайтів, які допомагають пасажирам придбати квитки за цією схемою, значно зросло. На одному з таких сайтів досить просто пояснюються основні переваги "скіплаггінга". Прямий переліт з Атланти в Орландо коштує 250 доларів, а стикувальний рейс з Атланти в Даллас з пересадкою в Орландо - 130 доларів.

"Заплатите 130 доларів і виходите в Орландо!" - повідомляється на сайті.

Авіакомпанії заявляють, що вони зазнають фінансові втрати через пасажирів, що користуються такою схемою перельоту. З їх слів, скіплаггінг позбавляє їх доходу від продажу квитків пасажирам, що летять по популярному напрямку, і позбавляє можливості продати квитки на той рейс, який пропускають такі пасажири.

Пасажир, проти якого Lufthansa подала позов, хотів дістатися до Берліна, куди він полетів іншим рейсом, пропустивши рейс Франкфурт - Осло.

Авіакомпанія звинувачує пасажира в порушення умов контракту та в якості компенсації вимагає виплатити 2300 доларів, які авіакомпанія, як вона стверджує, втратила через навмисний пропуск стикувального рейсу.

Однак суд у Берліні в грудні відхилив позов авіаперевізника. В авіакомпанії заявили, що подадуть апеляцію.

"Lufthansa несе значно більш серйозні судові витрати, ніж ті гроші, які, як запевняють в авіакомпанії, вона втратила через дії пасажира. Але вони хочуть дати зрозуміти, що більше не мають наміру миритися з такою практикою", - говорить Стюарт.

До цього максимум, що могли зробити авіакомпанії, викривши пасажира в скіплаггінгу, - позбавити його всіх накопичень у бонусній програмі.

Пасажири, котрі практикують скіплаггінг, змушені подорожувати без багажу, тому що він, як правило, направляється відразу в кінцевий пункт призначення.

Є також небезпека, що літак буде направлений в інший аеропорт - наприклад, через погані погодні умови або інших непередбачених обставин.

Однак, переваги такої схеми часто переважують можливі ризики. "Важко засуджувати тих, хто намагається заощадити гроші на перельоті. Тим більше, коли система продажу авіаквитків має такі очевидні лазівки", - говорить Стюарт.

Раніше УНІАН повідомляв, що німецька авіакомпанія Lufthansa у 2018 році перевезла найбільша кількість пасажирів в Європі. Послугами перевізника і його "дочок" (Eurowings, Swiss, Austrian Airlines) в минулому році скористалися 142,3 мільйона пасажирів.