Ілюстрація REUTERS

Дев'ять країн Євросоюзу закликають заступника голови Єврокомісії Франса Тіммерманса, відповідального за питання екології, ввести загальний податок на авіацію.

Про це йдеться в їхньому листі на адресу Тіммерманса, передає avianews.com.

Читайте такожRyanair ввів "рятувальний тариф" на маршруті Київ-Краків у зв'язку зі скасуванням подібних рейсів МАУ

Відео дня

За задумом ініціаторів, серед яких міністри фінансів Німеччини, Франції, Нідерландів і Швеція, це має стати платою за забруднення навколишнього середовища і поставити всі країни ЄС в однакові рамки.

Як додатковий аргумент також вказується, що авіація не так обтяжена податками порівняно з іншими видами транспорту. Галузь звільнена від деяких акцизів, а з міжнародних авіарейсів не стягується ПДВ.

Німеччина ввела податок на авіаквитки ще в 2011 році, й німецька сторона пропонує поширити свій механізм як приклад на всі країни ЄС. Нині ж уряд країни хоче підняти його з 1 квітня 2020 року до 13,03-59,43 євро з одночасним зниженням ПДВ на квитки на поїзди далекого прямування з 19% до 7%.

З 1 квітня 2018 року Швеція ввела податок на авіаквитки, який становить 60-400 крон (5,6-37,3 євро) залежно від дальності перельоту.

Франція планує ввести податок на авіацію з 2020 року. Передбачається, що з пасажирів економ-класу буде стягуватися збір 1,5 євро при вильоті в країни ЄС і 3 євро при вильоті за межі ЄС. Для пасажирів бізнес-класу цей збір складе 9 євро і 18 євро відповідно.

Найбільша авіакомпанія країни Air France заявила, що новий податок буде коштувати їй більш ніж 60 млн євро на рік, знизить її можливості для інвестицій у більш сучасні літаки, які менше забруднюють навколишнє середовище, і значно послабить конкурентоспроможність.

У Нідерландах новий податок на авіацію планують запустити з 2021 року. Планується, що збір з кожного пасажира складе 7 євро. Одночасно з цим країна хоче ввести податок на вантажні перевезення, які виконуються авіатранспортом, у розмірі 3,85 євро з кожної тонни вантажу.