Ілюстрація / REUTERS

Єврокомісія випустила роз'яснення прав авіапасажирів, рейси яких були скасовані за різних обмежень, введених державами для боротьби з коронавірусною інфекцією COVID-19.

Як передає avianews.com, у посібнику зазначено, що клієнти авіакомпаній в таких випадках мають право на повне повернення коштів, перебронювання на найближчий доступний рейс або на більш пізній рейс.

Читайте такожТуризм ставши однією з найбільш постраждалих галузей від коронавірусу

Відео дня

Авіакомпанія може запропонувати пасажиру ваучер, однак пасажир не повинен позбавлятися права на повернення авіаквитка в грошовій формі, йдеться в роз'ясненні Єврокомісії.

Якщо пасажир захоче летіти найближчим рейсом, він отримує право на турботу. Авіаперевізник повинен забезпечити клієнта напоями та їжею, а при тривалому очікуванні — безкоштовним готелем і трансфером між готелем і аеропортом.

Єврокомісія роз'яснила, що пасажир втрачає право на турботу, щойно погоджується на повне повернення або перебронювання на більш пізню дату.

Якщо авіакомпанія не скасувала рейс, і пасажир вирішив відмовитися від поїздки за своїм бажанням, то повернути квиток або змінити дату перельоту він може тільки за правилами тарифу.

У посібнику також йдеться, якщо переліт в обидві сторони оформлений в рамках одного бронювання, і один з рейсів був скасований, пасажир має право на повернення або перебронювання всієї поїздки. Якщо кожен рейс виконаний як окреме бронювання, то всі дії зі скасованим рейсом проводяться за правилами тарифу.

Також Єврокомісія роз'яснила права авіамандрівників на компенсацію згідно з регулюванням EC261/2004 за скасування рейсів менш ніж за 14 днів до вильоту.

Якщо авіакомпанії відмовилися від виконання рейсів через обмеження польотів з боку держав або заборони на в'їзд певним категоріям громадян, то такі скасування зараховані до «надзвичайних обставин», що не передбачає виплату компенсації.

Авіакомпанії також звільнили від виплати компенсацій, якщо вони вирішать скасувати рейс для забезпечення безпеки і здоров'я екіпажів.

Документ: Commission Notice Interpretative Guidelines on EU passenger rights regulations in the context of the developing situation with Covid-19

Нові роз'яснення від Єврокомісії вже розкритикувала Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) і організація Airlines for Europe, назвавши деякі роз'яснення неадекватними.

Організації підтримали рішення про звільнення авіаперевізників від виплати компенсацій при скасуванні рейсів, але розраховували на великі пільги від регулятора.

IATA та Airlines for Europe просили Єврокомісію дозволити видавати ваучери замість повного повернення грошей, а також обмежити право пасажирів на турботу.

«Схоже, Єврокомісія недооцінює вплив кризи на авіакомпанії в Європі. Зіткнувшись з катастрофічним зменшенням грошового потоку від бронювань, авіакомпанії можуть пропонувати тільки ваучери, замість негайного повернення грошей за квитки на скасовані рейси», – наголосив регіональний віце-президент IATA в Європі Рафаель Шварцман.

За його словами, нинішня криза не закінчиться швидко, і авіасполучення не зможе повернутися на колишній рівень протягом багатьох місяців.

Підписуйтесь також на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.