
Вже за два-три місяці може йтися про 100-кілометрову кіллзону, тобто зону ураження, з обох боків від лінії фронту. Про це в ефірі "Radio NV" розповів Євген Дикий, ветеран російсько-української війни, колишній командир роти у батальйоні "Айдар", директор Національного антарктичного наукового центру.
Відповідаючи на запитання щодо розвитку дронів та зміни архітектури лінії фронту, він зауважив, що наразі темпи застарівання технологій та їх оновлення складають близько двох-трьох місяців.
"От за два-три місяці у кожної сторони з’являється щось нове, що суттєво впливає на поле бою. А от за два-три місяці інша сторона випрацьовує протидію. І от так от постійно, крок за кроком, іде оця гонитва. Так от, дуже імовірно, що за два-три місяці ми будемо говорити про 100-кілометрову кіллзону", - сказав Дикий.
Екскомандир не виключив, що може йтися про "80-100-кілометрову (кіллзону - УНІАН) по кожен бік".
"І це взагалі буде змінювати абсолютно все", - зауважив він.
Дикий додав, що "є дуже серйозні сигнали".
"Наші вороги наразі випробовують зовсім нове рішення. Воно, з точки зору заліза, схоже на звичні вже нам "Ланцети". От саме з ланцетною, скажімо так, дальністю ураження - це 80-100 кілометрів вглибину нашої території", - сказав він.
Утім, зауважив ветеран, така дальність ураження нас не лякає, адже ми маємо хороші засоби радіоелектронної боротьби, тож ці дрони "ми кладемо". А про 100-кілометрове оптоволокно навіть не може йтися.
"Але здається, що росіяни випробовують зараз дрони ланцетного типу, але які, по-перше, діють роєм. І розпізнають одне одного по кольорових крилах. Отак, власне, і ми можемо бачити, що це ця нова розробка… І притому там інтегрований штучний інтелект, який сам ухвалює рішення, що це ціль, її треба атакувати. Без оператора. А якщо рішення ухвалюються без оператора, то, значить, не потрібен канал зв’язку. Значить, це не вразливе до РЕБа", - сказав Дикий.
За його словами, на заході такі речі заборонені, адже з точки зору штучного інтелекту військова вантажівка і звичайний цивільний автобус не відрізняються.
"Тому на заході є цей принцип, що фінальне рішення натиснути на кнопку має ухвалювати саме людина", - підкреслив ветеран.
Він наголосив, що росіянам же "абсолютно байдуже, якщо дев’ять їхніх дронів уразять цивільні автобуси, а 10-й суто рендомно влучить у військову вантажівку".
"Вони зараз випробовують цю технологію. Ми вже шукаємо, що з цим робити", - сказав Дикий і додав, що таким чином, якщо за два-три місяці ітиметься вже про 100-кілометрову кіллзону, то обом сторонам доведеться перелаштовувати і свою логістику, і систему управління.
Китай згорнув випуск дрона Mavic 3 - чому це небезпечно для України
Як повідомлялося, раніше Сергій "Флеш" Бескрестнов, фахівець у галузі радіоелектронної боротьби та радіоелектронної розвідки, у коментарі УНІАН зауважив, що те, що у Китаї згорнули виробництво третього покоління безпілотників Mavic і перейшли на четверте, "є проблемою тільки в тому, що там будуть інші комплектуючі".
Бескреснов наголосив, що найголовніше, аби радикальний перехід на нове покоління "Мавіків" відбувався у нас і в росіян одночасно. "Тому що ми будемо з ними в однакових умовах. Якщо, звичайно, хтось розробить злам четвертої версії "Мавіків" - росіяни раніше за нас - це буде негативно", - зазначив він.