Експерт оцінив наслідки втрат російської авіації / фото wikimedia.org

Збиття Силами оборони великої кількості літаків стало для Росією проблемою, але в них ситуація не критична.

Про це сказав експерт з авіації Валерій Романенко в ефірі телемарафону. За його словами, зокрема, не тільки літаків у ворога достатньо, але це стосується і пілотів.

Він зазначив, що на початку війни за штурвалами сиділи підполковники, майори і практично нижче капітана нікого не було. При цьому додав, що тепер в "некрологах вічного польоту" вже є лейтенантські звання. Романенко зазначив, що росіяни запрошували і пенсіонерів у "вагнерівські" групи.

Відео дня

"Були такі спеціальні ескадрильї при діючих полках, де воювали власне "вагнерівці". Відомі випадки збиття Су-25, Су-24 з відставними пілотами", - додав він.

Експерт зазначає, що загалом в Росії після збиття великої кількості літаків за останній місяць ситуація з пілотами важка, але не критична. "В них є ще два полки на Далекому Сході – вони представлені окремими ескадрильями. З віддалених полків вони можуть міняти льотний склад", - сказав Романенко.

Також зазначив, що в Росії беруть безпосередню участь у війні проти України бомбардувальники  Су- 34, бо вони найбільш активно скидаюдь КАБи.

"Дійсно під Авдіївкою вони фактично пробомбили шлях оцим своїм штурмовим групам. І зараз намагаються повторити цей досвід, але виходить "м’ясний" штурм уже не для сухупутних військ, а для авіації", - наголосив Романенко.

При цьому він зазначив, що оскільки зима завершилася і можна перекинути більше далекобійних зенітних ракетних комплексів з прикриття критичних об’єктів на захист прифронтових міст і загалом передової, то і досягнуто такого "літакопаду". "Росіяни не очікували такого збиття. Вони звикли, що в них це конвейєр скидання КАБів. Вони вже почали вішати не по дві, а по чотири бомби на Су-34. Статистика максимального скидання -350 КАБів за добу. Під Авдіївкою – до 90 за добу, бо 75, то була норма життя", - розповів Романенко. При цьому зазначив, що зараз скидів менше, бо менше вильотів літаків, але тактику свою ворог продовжує.

Романенко категорично відкинув версію, яку висувають росіяни, що нібито в України є вже літак F-35, який допомагає досягти високих результатів при збиттю російських літаків. За його словами, це не підтверджується нічим, бо жодна з країн НАТО не пошле сюди свого літака, де за штурвалом її пілот.

Втрати російської авіації

Як повідомляв УНІАН, з 17 лютого  знищено 15 російських літаків. Після цього Росія дещо знизила активність своєї авіації на сході.

Інститут вивчення війни (ISW) зазначає, що Росія продовжує завдавати інтенсивних авіаударів по Україні попри те, що ЗСУ збили кілька бомбардувальників впродовж останніх тижнів. 

Зазначають, що окупанти готові втрачати свою бойову авіацію, якщо це допоможе їм просуватися. За даними Forbes, російські літаки Су-34 у супроводі літаків Су-35 здійснюють по сто і більше вильотів на день для нанесення бомбових ударів по українських позиціях на відстані близько 40 кілометрів.

Водночас New York Times пише, що "більш агресивна" повітряна тактика росіян на лінії фронту допомогла окупантам останнім часом просунутися вперед на сході.

Вас також можуть зацікавити новини: