Буксир "Василий Бех"

Ударом двох протикорабельних ракет Harpoon біля захопленого росіянами острова Зміїний був знищений рятувальний буксир Чорноморського флоту РФ "Василий Бех". Це судно виконувало завдання з транспортування боєприпасів, озброєння та особового складу.

Цікаво, що для позаштатного посилення протиповітряної оборони на ньому був розміщений сухопутний зенітний ракетний комплекс "Тор", які рашисти почали ланцюгами приковувати до своїх кораблів.

Чому знищення буксира "Василь Бех" важливіше, ніж здається

Після того, як Збройні Сили України вже знищили флагман Чорноморського флоту крейсер "Москва" та потопили великий десантний корабель "Саратов", вихвалятися знищенням буксира якось нелогічно. Але справа тут не в знищенні судна, а в тому, що це лише початок реалізації операції зі створення так званої зони заборони доступу у північно-західній частині Чорного моря.

Відео дня

Завдяки береговим ракетним комплексам Harpoon, які вже розгорнуті в Україні та поповнення яких очікується найближчим часом, з’явилась можливість не економити протикорабельні ракети, які до цього були лише в обмеженій кількості для вітчизняного комплексу "Нептун". І тепер цілком можливо завдавати ударів по таких об’єктах, як буксири чи десантні катери.

Їх знищення має величезне значення через те, що саме на них РФ возить на захоплений острів Зміїний паливо та боєприпаси. Бо зі Зміїного ворог намагається створити форпост, розмістивши там засоби протиповітряної, а можливо і берегової оборони. Але скільки б там не було розміщено техніки, в першу чергу вона потребує палива, без якого перетвориться на металобрухт.

В цій ситуації Зміїний для РФ перетворюється у валізу без ручки. На організацію його забезпечення рашисти будуть витрачатися ресурси, їх судна будуть знищуватись, тому для їх прикриття будуть залучені більші сили та ще більше ресурсів, які могли бути залучені на інших ділянках фронту. Навіть евакуація всього того, що було завезено на острів вимагатиме окремої операції.

Буксир "Василь Бех"

Водночас навіть таких суден забезпечення на Чорноморському флоті не так вже і багато. Саме таких рятувальних буксирів проекту 22870, до яких відносився "Василий Бех" у РФ було всього шість, чотири на Чорноморському флоті, ще два на Каспійській флотилії.

Ці судна призначені для надання допомоги аварійним кораблям та рятування особового складу, буксирування кораблів та суден, гасіння пожеж, а також забезпечення водолазних робіт на глибині до 60 метрів. Ці буксири далеко не мініатюрні судна, їх довжина складає 57 метрів, ширина 14 метрів, а водозміщення - 1605 тонн. І, скоріш за все, РФ вимушена використовувати саме такі аварійні буксири через те, що вони мають власне кранове обладнання.

Водночас, якщо уважно придивитися до цього нібито звичайного буксиру, то стає зрозумілим, що втрата навіть таких суден для РФ зараз - критична. Бо їх виробництво зараз неможливо через санкції та технологічне ембарго.

Наприклад, вся силова установка буксирів проекту 22870 - західна. Грибні електродвигуни - німецькі Schorch, гвинто-рульові колонки - фінські, головні дизель-генератори німецько-французькі тощо.

Характеристика буксира "Василий Бех"

  • Водотоннажність - 1200 т.
  • Довжина максимальна - 57 метра
  • Ширина найбільша - 14 метрів
  • Висота борту на міделі - 5,4 метра
  • Швидкість - 14 вузлів