Щоб ослабити економіку Росії, необхідно завдати їй потужного удару на морі – ЗМІ

За минулий рік РФ стала найбільш підсанкційною країною світу, випередивши таких "рекордсменів", як КНДР та Іран. Проте санкції працюють досить повільно і запроваджуються поетапно, тому досі не дали необхідного ефекту. Для того ж, щоб завдати серйозного удару економіці загарбника, потрібно завдати удару по логістиці, і особливо – морській торгівлі. Для цього Україні, спільно з міжнародними партнерами, потрібно тиснути на Туреччину, щоб домогтися інспекцій всіх російських кораблів, та забезпечити вільне судноплавство для українських суден. Про це йдеться у матеріалі на сайті ЦТС

"Щоб відбити бажання вести загарбницьку війну, має бути порушена економіка країни-агресора, ланцюги постачань та торгівлі. Одна з ключових ролей у цьому саме логістики, зокрема морського транспорту. Адже Росія різними способами намагається обходити санкції, і реакцією на такі дії має бути прийняття новин заборон, або ж встановлення дзеркальних правил щодо роботи портів і судноплавства рф - таких самих, що наразі діють для України - контроль і перевірки усіх суден, принаймні, в Чорному морі", - зауважує видання. 

Згідно з цифрами ЦТС, у 2022 році Росія не скоротила, а навіть наростила перевалку вантажів - на 0,7%, а для портів Азово-Чорноморського басейну цей показник зріс на 2,7%. В той же час Україна за минулий рік втратила близько 60% від вантажопотоку довоєнного 2021 року. Тому необхідно запроваджувати нові санкції. 

Відео дня

"В ідеалі, якби завтра ми вимкнули Росію в усіх напрямках - від фінансового та банківського секторів до заборони торгівлі, і вони залишились на своїх болотах самостійно - це був би для них дуже потужний удар", - відзначає Олександра Василенко, спеціальна представниця Міністерства закордонних справ України з питань санкційної політики. 

За її словами, Україна рухається в сторону вимог повної заборони використання російського прапору і перевезення російських товарів під прапорами інших країн, що має позбавити країну-агресора можливості на транспортування та страхування своїх вантажів. І тут механізмом вбачається комплекс дій як юридичного, так і мілітарного спрямування. 

"Комплекс включає налагодження системи постійного моніторингу запровадження санкцій та контролю їх реалізації, створення системи інспекційного контролю за всім суднами, які слідують з/до портів РФ, що унеможливить поставки військових вантажів, а також посилення тиску на міжнародних партнерів (зокрема, Туреччини) з вимогою забезпечити однакові правила для всіх країн, що здійснюють торгівлю через порти на Чорному морі. Це не тільки унеможливить підтримку економіки та військового потенціалу країни-агресора, а й допоможе розширити номенклатуру вантажів, що експортуються через українські порти, та забезпечити вільне судноплавство у Чорному морі", - резюмує видання. 

Нагадаємо, раніше бізнес-спільнота України закликала ООН та Турцію повернути вільне судноплавство для України – адже поки українські порти заблоковані, Росія не тільки нарощує морський експорт, та навіть має можливість перевозити товари військового призначення. Якщо ж Росія відмовиться розблокувати порти, до неї мають бути застосовані дзеркальні санкції, а кожен її корабель має оглядатися міжнародною інспекцію з українцями у складі.