Твердження про те, що законопроект №5655 про реформу містобудування, прийнятий у першому читанні, дозволяє ФОПам лобіювати інтереси забудовників і узаконює корупцію, не відповідають дійсності. Про це свідчать результати дослідження аналітичної платформи VoxUkraine, яка оприлюднила відповідний звіт.

VoxUkraine провів фактчекінг заяв критиків після того, як до них публічно звернулась авторка законопроекту, депутат Олена Шуляк. Зокрема, вони проаналізували твердження про те, що начебто у разі прийняття закону ФОПи лобіюватимуть інтереси забудовника.

VoxUkraine нагадує, що законопроект пропонує надати право містобудівного контролю центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань містобудівного контролю, виконавчим органам місцевої влади та уповноваженим особи з містобудівного контролю. Однак згадані критиками "ФОПи за контрактом" не є фізичними особами-підприємцями.

Відео дня

"Фізичні-особи підприємці взагалі не згадуються у статтях про містобудівний контроль або органи, що здійснюють такий контроль. Запропонована в проєкті ст. 66 уточнює, яким критеріям повинні відповідати уповноважені особи: наявність статусу юридичної особи; наявність у своєму складі інженерів з відповідною кваліфікацією; наявність не менше трьох (в окремих випадках - не менше п'яти) осіб, які працюють у цій організації за трудовими чи цивільно-правовими договорами", - вказує VoxUkraine.

У разі відповідності цим критеріям юридична особа може подати заяву для реєстрації як уповноваженої особи, однак зовсім не йдеться про фізичних осіб-підприємців.

VoxUkraine у дослідженні також спростовує інші маніпулятивні твердження: про нівелювання авторства архітекторів, розбалансування системи, узаконення корупції на об’єктах, що будуються за державні кошти тощо.

"Сподіваюся, результати дослідження розставлять всі крапки над "ї". Розумію, що читати понад 400 сторінок законопроекту, а тим більше компетентно розібратися у ньому — справа нелегка. Добре, що нам з ним допомогли аналітики", - коментує Олена Шуляк.

Нагадаємо, законопроект №5655 був прийнятий Верховною Радою в першому читання 1 липня цього року. Автори пропонують внести зміни до 6 кодексів і 21 законів з метою підвищення ефективності та захисту від корупції будівельного ринку.