Мета дорожньої карти - вдосконалити систему управління вокзалами / фото УНІАН

Акціонерна компанія "Укрзалізниця" завершила підготовку дорожньої карти по створенню філії "Вокзальна компанія", яка почне роботу вже до кінця цього року.

Читайте такожЗалізничний вокзал Києва хочуть передати в концесію

Про це повідомив інформаційний портал "Укрзалізниці" - "Магістраль" з посиланням на директора зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антона Соболевського.

Відео дня

"Зараз підготовлена дорожня карта щодо створення філії "Вокзальна компанія" "Укрзалізниці", який відкриється до кінця 2019 року. Наша мета - удосконалити систему управління вокзалами, підвищити ефективність їх діяльності, в тому числі шляхом мінімізації дублювання функцій", - цитує портал Соболевського.

За його словами, до головних цілей відноситься і скорочення фінансових витрат.

"Наведу тільки одну цифру, що свідчить про необхідність змін: негативний фінансовий результат діяльності вокзалів філії "Пасажирська компанія" "Укрзалізниці" за 2018 рік становить 405 мільйонів гривень", - зазначив він.

Соболевський повідомив, що реорганізацію передбачено проводити в три етапи.

"Спочатку філії будуть передані вокзали, які зараз перебувають в управлінні філії "Пасажирська компанія". Ми змінили її структуру, щоб повністю виділити відповідний напрям. Мова йде про вокзали позакласні. Далі будуть передані поетапно об'єкти I-III класу регіональних філій. Всього на першому етапі - 106 вокзалів. Тоді вже настане черга об'єктів IV, V категорій, яких понад 1,2 тисячі. Згодом до них приєднаються і зупинкові пункти, яких у нас майже 2,3 тисячі. Вони будуть передані на баланс підприємства. Відповідно у структурі філії будуть майно і персонал", - зазначив він.

Соболевський повідомив, що при розробці плану реорганізації використовувалася німецька модель управління вокзалами, яка передбачає передачу всіх вокзалів, зупиночних пунктів на баланс однієї філії. При цьому частина вокзалів скорочується та оптимізується.

"У Німеччині частина вокзалів була закрита або оптимізована. Цікавий момент: у Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто. Дуже багато випадків, коли на малодіяльних ділянках новими власниками стають не тільки юридичні, але й фізичні особи. Для них це засіб здійснення комерційної діяльності. Хтось бере з метою розвитку туризму, проте іноді й обслуговують поїзди. У країнах Євросоюзу відпрацьований механізм виставлення на продаж станцій через аукціони. Тому покупці мають певні зобов'язання щодо підтримки технічного стану", - зазначив він.

Також Соболевський уточнив, що далеко не на кожному вокзалі після реформи буде власний начальник.

"Ми відходимо від того, що кожен вокзал повинен мати начальника. Виділено базові структурні підрозділи, керівники яких будуть керувати вокзалами на прилеглій території. Наприклад, голова станційного комплексу "Київ-Пасажирський" керуватиме вокзалами в Жмеринці та Фастові", - сказав він.

Як повідомляв УНІАН, "Укрзалізниця" планувала до кінця 2018 року об'єднати всю мережу вокзалів в одну компанію для передачі вокзалів у концесію у зв'язку зі збитковістю їх утримання.