Ілюстрація REUTERS

Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" планує скоротити кількість своїх працівників майже на 30% з метою оптимізації адміністративних витрат.

Читайте такожКабмін вирішив передати приватникам псуй "Херсон" та "Ольвія"

Як повідомила прес-служба АМПУ, оптимізація кількості персоналу - це системна робота, яка ведеться на підприємстві протягом останніх трьох років, і за цей час кількість працівників АМПУ скоротилася більш ніж на 800 одиниць.

Відео дня

"Питання оптимізації дуже складні, адже ми говоримо про людей, наших співробітників. Кожен конкретний випадок вимагає окремого рішення. Але нам потрібно підвищувати ефективність бізнес-процесів і оптимізувати витрати. Тому, цей процес триватиме, в першу чергу, на рівні адміністративного апарату", - цитує прес-служба керівника АМПУ Райвиса Вецкаганса.

За його словами, стратегія розвитку Адміністрації морпортів України, передбачає проведення корпоратизації підприємства, визначеної як пріоритет як наглядовою радою АМПУ, так і Міністерством інфраструктури України.

"Для цього АМПУ необхідно мати, зокрема, і максимально ефективну структуру персоналу. Зниження адміністративних витрат на її утримання сприятиме зростанню конкурентоспроможності українських портів, забезпечувати подальшу прозору діяльність підприємства та розвиток галузі для держави, як власника, і портового співтовариства, як користувача послуг у портах і джерела надходження портових зборів", - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що оптимізація чисельності працівників адміністративного апарату АМПУ на центральному рівні стане першим етапом, який повинен завершитися протягом 2020 року.

"Процес буде відбуватися відповідно до чинного законодавства України в рамках соціального діалогу. Наступним етапом стане реорганізація філій підприємства шляхом створення мережевих адміністрацій морських портів за регіональним принципом, за прикладом деяких європейських країн. Злиття відокремлених підрозділів, щоб уникнути дублювання функцій, і, як наслідок, оптимізація чисельності адміністративного апарату малих і великих портів, дозволять досягти відповідного скорочення витрат", - йдеться в повідомленні.

У прес-службі зазначили, що в рамках процесу оптимізації витрат АМПУ буде продовжений висновок неосновних виробничих функцій на аутсорсинг, що дозволить покращити якість надання послуг і скоротити поточні витрати, а також передача непрофільних активів АМПУ місцевим громадам або на приватизацію.

"Протягом останніх трьох років шляхом передачі восьми таких об'єктів іншим власникам АМПУ вдалося скоротити витрати на утримання об'єктів в середньому на 17 мільйонів гривень на рік, зменшити чисельність персоналу державного підприємства й одночасно зберегти за працівниками їх робочі місця в іншого роботодавця", - йдеться в повідомленні.

В АМПУ зазначили, що для пом'якшення несприятливих наслідків оптимізації чисельності персоналу Адміністрація морпортів розробляє можливості перепрофілювання (перекваліфікації) працівників, які підлягають звільненню, та забезпечення їх зайнятості в інших сферах.

Довідка УНІАН. Адміністрація морських портів України розпочала роботу в червні 2013 року, об'єднавши держпідприємства, які увійшли в нову структуру шляхом виділення з них стратегічних об'єктів портової інфраструктури та іншого майна.

На материковій частині України налічується 13 державних морських портів. Зокрема, в Одеському регіоні працюють Одеський, Білгород-Дністровський порти, порт "Чорноморськ" і порт "Південний", що в Миколаївському регіоні розташовані Миколаївський порт і стивідорна компанія "Ольвія".

Також Україна має свої порти на Азовському регіоні – Маріупольський, Бердянський, а на Дунаї їх всього три – Ренійський, Ізмаїльський та Усть-Дунайський. Порти Херсонського регіону – Херсонський та Скадовський.