Міф про те, що побудувати успішний персональний бренд може лише молодь, остаточно зруйновано. У 2025 році фіксується стійке зростання кількості блогерів та інфлюенсерів віком старше 40 років. До авторки цих рядків у роботу також приходить все більше саме таких "вікових" спеціалістів з різних ніш. Від товарного бізнесу до надання онлайн послуг різного напрямку.
Ще 5–7 років тому цей сегмент був майже відсутній у загальній структурі інфлюенс-маркетингу. А сьогодні він формує окремий напрямок — активний і авторитетний.
Ця тенденція буде тільки посилюватись. Ми спостерігаємо зміни загальної філософії в цифровому контенті. Блогери 40+ успішно заходять у цифровий простір, демонструючи, щоонлайн відкритий для будь-якого віку, та охоплюють широку платоспроможну аудиторію.
Чому це відбувається, та які ключові фактори зумовили таку трансформацію?
Структура населення глобально змінюється. В ООН прогнозують, що до 2030 року у розвинених країнах світу частка населення віком 40+ збільшиться, у середньому, до 42% з 40% у 2024 році. Здавалося б, зрушення незначне, але у загальній чисельності навіть кілька відсотків - це мільйони людей, які радикально змінюють баланс споживання та впливають на ринок праці.
В Україні цей тренд ще драматичніший – через повномасштабну війну та масовий від’їзд молодих працездатних людей за кордон. За оцінками демографів, вже до 2030 року частка українського населення віком понад 40 років може зрости до майже 50%.
Міністерство соціальної політики повідомляє, що за час повномасштабної війни Україна втратила 40% працездатного населення.
При цьому частка осіб старших за 65 років вже сягнула 22% і продовжує збільшуватися.
Аналогічні зміни спостерігаються в інших країнах світу, але з різою інтенсивністю, залежно від регіону. Найвищі темпи старіння населення – у Європі. Згідно з прогнозами аналітиків, вже у найближчій перспективі частка людей віком старше 40 років зросте у країнах Європи до 55%, Північній Америці – 52%, Східній Азії – 50%, Південній Азії – 30%, Африці – 25%.
Одночасно з цим шаленими темпами розвиваються цифрові технології, які швидко інтегруються у наше повсякденне життя – від розваг до медицини, освіти, онлайн-банкінгу та навіть документообігу. Внаслідок чого усе більше людей зрілого віку виходять в онлайн – і вже не просто у якості пасивних спостерігачів, а активних учасників: вони ведуть блоги, купують товари і послуги, коментують новини, створюють контент. І їхній вплив у мережі зростає разом із чисельністю.
У соціальних мережах (Facebook, YouTube, Instagram, TikTok) збільшується загальна кількість активних користувачів віком 40-60 років. У 2025 році 23% блогерів мають вік понад 45 років,що свідчить про активне залучення старших поколінь до створення контенту.
У мережі Facebook користувачі віком 35–54 років складають понад 35% аудиторії, що робить її однією з найбільших серед усіх вікових груп, і ця цифра постійно зростає.
А "дорослі" люди хочуть бачити подібних до себе інфлюенсерів - "своїх", тих, кому вони схильні довіряти. Це покоління шукає реалістичний і більш фаховий контент. Аудиторія старшого віку втомилася від поверхневості, тому зазвичай схильна шукати не лише розваги, а й контент з досвідом, глибиною і практичністю. Вони потребують порад у питаннях здоров’я, життя, роботи чи родинних стосунків.
Молодші блогери часто не відповідають потребам старшої аудиторії. Різні покоління можуть мати різні цінності, інтереси, стиль і погляд на життя.
Тоді як блогери старшого віку здаються цим людям більш професійними. Адже вони, скоріше, побачать схожість з експерткою, умовно, 50 років, аніж 20-річною молодою спеціалісткою – просто тому, що із інфлюенсеркою їхнього віку вони матимуть глибший емоційний зв’язок. Читачі схильні більше довіряти тим, у кому вони можуть впізнати себе.
Більшість блогерів старшого віку демонструють:
- професійний бекграунд;
- життєву мудрість;
- практичний досвід вирішення проблем;
- стабільність, надійність та меншу схильність до емоційних коливань;
- комунікацію без надмірного галасу;
- вміння пояснити, навчити і надихнути;
- фінансову незалежність.
Звісно, з кожної тенденції існують винятки. Деякі блогери старшого віку свідомо обирають молодіжний стиль – грають на хайпі та активно використовують сленг. Вони знаходять власну аудиторію, адже така стратегія дозвляє вирізнятися на тлі конкурентів, роблячи їх помітними.
Проте переважна більшість представників цієї вікової групи тяжіє до змістовного контенту, заснованого на власних знаннях і життєвих спостереженнях.
Саме ця глибина і щирість притягує до них людей, які шукають не лише розваг, а сенсів – опори, якої бракує в інформаційному шумі.
Досягти успіху "дорослі" блогери можуть буквально у кожній ніші. Надвичайно органічно виглядають експертні блоги осіб 40+, у яких вони навчають учнів, запускають курси та лекції, мотивують. Усе більшої популярності здобувають інфлюенсери 40-60 років у нішах б’юті та lifestyle, адже вони виділяються серед маси подібних, руйнують вікові стереотипи та за ними цікаво спостерігати.
Мій фаворит – Грес Ганем (60+ років), канадська фітнес-тренерка, стрітстайл-блогерка й модель, яка надихає понад 2 млн підписників активним і стильним життям за 50. Активно співпрацює з брендами і має контракти з Gucci, L’Oréal, Mango, Zara, Net-a-Porter, її образи регулярно з’являються у Vogue. Надихає в своєму блозі стильним фото- і відео контентом про моду і фітнес та доводить, що вік тільки в нашій голові.
Лін Слейтер (70+ років) — професорка, почала вести фешн-блог у 63 роки і тепер входить у ТОП інфлюенсерок за версією Vogue та має більше 760 тис. підписників в Інстаграм.
Давіна Маккол (60 років) — британська телеведуча і бренд-амбасадорка Garnier. Має понад 2 млн підписників і ділиться порадами з краси, фітнесу, боротьби з хворобами і самопочуття.
Домінік Сакс (57 років), телеведуча і б’юті блогерка. Має понад 1,9 млн підписників на YouTube та дає практичні поради з краси, стилю й особистістного розвитку для жінок старше 45 років. Її популярні рубрики — макіяж, зачіски, догляд за собою.
Шона Робертсон (50+ років) — стилістка з 98 тис. підписників, активно підтримує покоління 40+. У своєму блозі розповідає про моду, стиль і впевненість для жінок зрілого віку.
Джанет Дженкінс (50+ років) – ментор, веде фітнес-програми для дорослої вікової аудиторії, ділиться порадами з фітнесу і догляду за тілом. Її відео часто набирають мільйонні перегляди.
Джоан Макдональд (74 роки) – на своєму YouTube-каналі мотивує фітнес-контентом, розвінчує вікові стереотипи через власний фітнес-шлях після 70.
Бабуся Марлен (68 років) веде YouTube про бодібілдінг і на власному прикладі показує, що серйозні фізичні зміни можливі у будь-якому віці.
Темсен Фадал (53 роки) має 1,6 млн підписників у своєму блозі в Інстаграм та дає важливу інформацію про менопаузу. Оскільки кількість жінок зрілого віку постійно зростає і вони стають активними користувачками соцмереж, вони бажають бачити інформацію про здоров’я від "однолітків".
Люди старшого віку, що завойовують соцмережі, демонструють бажання жити повноцінно, здійснювати свої мрії, реалізовувати себе через творчість та навчання інших. І саме в цьому полягає основний сенс: покоління 40+ змінює правила гри не тому, що хоче "повернути молодість", а тому, що має, що сказати – по-своєму, базуючись на власному досвіді.
Розвиток напрямку прийняття та любові до власного тіла також вплинув на переосмислення віку. Цифра 40+ у паспорті більше не асоціюється зі спокоєм, навіть навпаки — з енергією, досвідом, впливом. Медіа та бренди підтримують це: зростає кількість зрілих моделей, що беруть участь у показах на світових тижнях моди, під цей запит навіть створюються спеціальні агенства та біржі, що спеціалізуються на співпраці лише з людьми віку 40+.
Це покоління зазвичай вже має стабільну фінансову "подушку", готове свідомо інвестувати у свій розвиток та самореалізацію, купувати курси та навчання. Платоспроможність цієї аудиторії – один із драйверів зміни маркетингових стратегій брендів. Вони розвернулись в сторону зрілих інфлюєнсерів і активно залучають їх до інтеграцій.
Ці блогери зазвичай мають лояльних підписників свого віку та статусу, і товар, який вони прорекламують, із більшою вірогідністю зацікавить саме цю аудиторію.
На сьогодні найбільша частина світового багатства припадає саме на зрілі покоління. Зокрема, за даними Федерального резерву США, ще у 2023 році американські предаставники Baby Boomers володіли 50% усіх активів США (близько $78 трлн дол.), тоді як покоління Х – 29,5% активів (близько $46 трлн дол.).
Відчуваючи підвищений попит, онлайн-платформи розширюють рекламні кампанії на старше покоління. Орієнтуючись на платоспроможність, Meta показує на 22% більше реклами саме користувачам віком 45–54 років.
У 2025 році серед пріоритетних цільових груп цієї платформи – "Досвідчені професіонали 45+" зі специфічною лексикою та естетикою. А що це, як не чіткий сигнал підтримки ринку? Аудиторія за 45 років стала найпривабливішою, і це підтверджується змінами в алгоритмах соцмереж та рекламних налаштуваннях.
Сьогодні вік більше не зачиняє перед людьми двері. У світі, що старішає, але водночас молодіє духом, аудиторія 40+ стає ядром. Її голос дедалі впевненіше звучить у соціальних мережах, її вподобання формують тренди, а купівельна спроможність перерозподіляє рекламні бюджети. Цей зсув ландшафту змушує бренди формувати нові маркетингові стратегії, а суспільство – переглядати цінності: досвід та глибина набувають дедалі більшого значення у світі, що звик до мішури та поверхневого контенту. Блогери поважного віку більше не виняток – це нові лідери думок. І це не тимчасовий тренд, а нова реальність, у якій вік стає вашою перевагою. У світі, де цінується молодість, саме зрілість стає новим золотим стандартом.