
Європейський аерокосмічний концерн Airbus зазнав у 2019 році великих збитків. Їхня сума в зв'язку з багатомільярдними штрафами становить 1,36 млрд євро, повідомило керівництво Airbus на прес-конференції в Тулузі в четвер, 13 лютого, представляючи річний звіт. У 2018 році прибуток концерну перевищував 3 млрд євро.
Читайте такожЗ початку року Boeing не отримав жодного замовлення
Крім великого штрафу, від'ємний баланс пов'язаний із забороною на експорт озброєнь до Саудівської Аравії, в результаті чого концерн не зміг продати саудитам військово-транспортних літаків A400M і втратив 1,2 млрд євро, зазначається далі, пише "Німецька хвиля".
Операційний прибуток Airbus зріс на 19 відсотків до 6,9 млрд євро, товарообіг - на 11 відсотків до 70,5 млрд євро. У 2020 році концерн очікує подальшого зростання операційного прибутку до 7,5 млрд євро.
Airbus reports Full-Year 2019 results:
— Airbus PRESS (@AirbusPRESS) February 13, 2020
➡️ Revenues €70.5 billion
💰 EBIT Adjusted €6.9 billion
💳 FCF before M&A and Customer Financing: €3.5 billion
💶 2019 dividend proposal €1.80/share (+9% vs. FY 2018)https://t.co/oMkVJ4KrKQ#AirbusResults$AIRpic.twitter.com/FueAFdyAnX
Збитки концерну в 2019 році викликані виплатами в рамках корупційного скандалу в Airbus. В кінці січня 2020 року Airbus SE уклав з владою Франції, Великобританії і США мирову угоду про рекордний штраф в розмірі майже 3,6 млрд євро. Більшу частину цієї суми - 2,1 млрд євро - отримала Франція, ще 984 млн євро - Великобританія і 535 млн євро - США. В рамках домовленостей було укладено угоду про відстрочення судового переслідування.
Як вказали в британській Службі з боротьби з великими фінансовими махінаціями (SFO), рішення про виплати було прийнято трохи менш ніж через чотири роки після того, як відомство почало розслідування за підозрою у використанні європейським концерном корупційних схем під час продажу літаків ряду країн. За даними Лондона, Airbus задіяв зовнішніх консультантів для підкупу клієнтів, щоб ті купували її цивільні і військові літаки. Мова йшла про підрозділи корпорації в Шрі-Ланці, Малайзії, Індонезії, Гани і на Тайвані.