этот материал доступен на русском

За порушення ПДР - штрафи: в Раді хочуть визнати їздців на сігвеях і електросамокатах учасниками дорожнього руху

19:18, 18 лютого 2020
Транспорт
1106 0
В Україні готують покарання для водіїв електротранспорту / фото rc-hobby.com.ua

Народні депутати хочуть прирівняти на дорозі користувачів персональних електромоторних транспортних засобів до погоничів худоби, візників та велосипедистів.

Це передбачено законопроектом №3023 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)", зареєстрованим на сайті Верховної Ради. Авторами проекту є семеро народних депутатів.

Законопроектом передбачається ввести у законодавче поле, що регулює дорожній рух, поняття "користувачі персонального легкого електротранспорту" - електроскутерів, гіробордів, моноциклів та cігвеїв.

Законодавці також пропонують внести зміни до двох законодавчих актів: Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) та закону "Про дорожній рух".

Передбачається запровадження штрафів за порушення водіями цих видів транспорту Правил дорожнього руху. Зокрема, статтю 127 КУпАП пропонується викласти у такій редакції "Порушення правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами, користувачами персонального легкого електротранспорту та особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин тягнуть за собою попередження або накладення штрафу" до 5-ти неоподаткованих мінімумів.

Змінами до закону "Про дорожній рух" передбачено визнання осіб, які користуються електроскутерами, гіробордами, моноциклами та cігвеями, учасниками дорожнього руху: "До учасників дорожнього руху належать водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, велосипедисти, погоничі тварин та користувачі персонального легкого електротранспорту".

Читайте такожМайбутнє українських міст: звичні «скотовозки» чи сучасний електротранспорт

При цьому, якщо користувачі персонального легкого електротранспорту ведуть свої транспортні засоби, а не їдуть на них, то прирівнюються до пішоходів, як нині мотоциклісти, коли котять мотоцикли.

Також законопроектом пропонується доповнити закон про дорожній рух новою статтею: "Стаття 19-1. Правовий статус, основні права і обов’язки користувачів персонального легкого електротранспорту.

Так, до користувачів персонального легкого електротранспорту відносяться особи, які пересуваються з використанням одно-, дво- або триколісного механічного транспортного засобу, що приводиться в рух за допомогою електричного двигуна (електричні скутери, cігвеї, гіроборди гіроскутери тощо), окрім інвалідних колясок та велосипедів, обладнаних електродвигунами.

Їм пропонується дозволити їздити велодоріжками, а, у разі їх відсутності, по краю проїжджої частини дороги.

Також їх хочуть зобов’язати "керувати персональним легким електротранспортом, що обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами", окрім випадків, коли можливість такого обладнання не передбачена конструктивним рішенням виробника; під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості мати увімкнений ліхтар (фару) та виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб.

Крім того, користувачів персонального легкого електротранспорту планують зобов’язати не перевозити пасажирів, крім випадків, коли їх перевезення прямо передбачено конструктивним рішенням виробника засобу пересування; а також не користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руках.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter