
Податки, сплачувані вантажоперевізниками, зокрема паливний акциз, не перекривають того збитку, якого завдають перевантажені вантажівки українським дорогам, повідомив голова дорожнього департаменту Міністерства інфраструктури Роман Хміль, коментуючи протести вантажоперевізників проти встановлення вагового комплексу в Миколаївській області.
"На сьогодні фури вагою понад 12 тонн не покривають акцизом того збитку, якого завдають дорозі. Справедлива доплата з фури загальною масою до 40 тонн - близько 3 гривні/км, додатково до акцизу. Тому потрібно вводити плату за проїзд фур загальною масою понад 12 тонн", - повідомив Хміль.
Також, за його словами, наразі 75% зборів від паливного акцизу по Україні приносять водії легкового транспорту та автобусів. У той же час, 80% збитків дорогам завдають вантажівки вагою від 12 до 40 тонн.
"Саме тому ми вирішили, що замість підвищення акцизу на бензин для всіх, справедливо буде ввести плату за проїзд вантажівок з загальною масою понад 12 тонн, як це давно вже зробили в інших країнах", - зазначив чиновник.
Хміль також додав, що будівництво бетонних доріг, які зможуть витримувати перевантаження транспорту понад 40 тонн, економічно необґрунтовано.
"Звичайно, можна побудувати дорогу, яка витримає і 60-100 тонн, але це буде по суті та вартості злітно-посадкова смуга в аеропорту. Коштувати це буде в 10 разів більше, ніж зазвичай і не окупиться. Навіть європейці такі дороги не будують, а у нас в Україні інтенсивність руху на дорогах в 2-3 рази нижче, ніж в Європі, тобто окупність гірше", - повідомив він.
Читайте такожНа автобанах Німеччини можуть з'явитися напівавтоматичні вантажівки
Як повідомляв УНІАН, згідно з проектом "Дорожньої карти розвитку дорожньої галузі на період 2015-2017 років", Міністерство інфраструктури планує в 2016 році підняти ставку акцизу на паливо, а в 2017 році ввести плату за проїзд вантажного транспорту вагою понад 12 тонн.
За словами міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, міністерство цього року в трьох областях запустить пілотний проект з габаритно-вагового контролю авто на дорогах.