Голова Верховної Ради Володимир ЛИТВИН заявляє, що законопроект про вищу освіту не запланований до розгляду на нинішній сесії парламенту.

Як повідомили УНІАН у прес-службі ВР, про це він сказав, відповідаючи сьогодні на запитання журналістів.

“Питання освіти, які біля стін Верховної Ради у понеділок озвучили пікетувальники, не стоять у порядку денному нинішньої сесії”, - стверджує В.ЛИТВИН (УНІАН: студенти сьогодні біля ВР провели акцію, вимагаючи не допустити прийняття нового закону «Про вищу освіту» та наполягаючи на скасуванні вказівки Міносвіти про скорочення у вишах кількості місць державного замовлення).

Відео дня

Водночас, сказав спікер, «зрозуміла та стурбованість, якою переймаються молоді люди і організатори вищої освіти в Україні».

За словами керівника парламенту, «немає жодного сумніву, що у цьому питанні потрібно наводити порядок». Разом з тим, це має бути розумний підхід і широка гласність, сказав він, додавши, що вже поставив перед профільним парламентським комітетом вимогу розглянути ці питання відкрито і з запрошенням фахівців та ЗМІ. «Після того - вийти на широке обговорення, і лише потім - на прийняття узгодженого рішення», - запропонував В.ЛИТВИН.

Голова Верховної Ради наголосив, що «питання, які стосуються гуманітарної сфери, у тому числі й освіти, треба розглядати прискіпливо, відповідально і професійно», оскільки «на питаннях мови, освіти, історії, відбувається розкол і нам не треба створювати проблем у цій сфері політичним шляхом».

В.ЛИТВИН вважає, що система вищої освіти в Україні катастрофічно деградує, і неприпустимим є те, що «в державі на сьогодні майже тисяча вищих навчальних закладів, понад двісті університетів, (вчорашні профтехучилища назвали університетами)». «Але й одним махом відрізати ті рішення, які вже були прийняті, також неправильно», - сказав він.

На думку голови ВР, треба передбачити розумний підхід до вирішення цієї проблеми. Він нагадав, що цивілізований світ вибудовуватиме своє майбутнє на тріаді: інновації, освіта, відновлювальні джерела енергії - і констатував, що «ми у цьому плані серйозно відстаємо, втративши позиції фундаментальної підготовки, які ми мали».