Вважається, що найбільш «ненаситні» клітини нашого організму — нейрони — починають гинути вже через кілька хвилин кисневого голодування. Тим несподіваніші результати нової роботи команди нейрофізіологів з Єльського університету.

Вони експериментували з останками свиней, які зазвичай йдуть на переробку. Близько 300 відтятих голів були відправлені в університет, де з них вийняли мозок для дослідів, пише Naked Science.

Ізольовані мізки вже не проявляли жодної скоординованої електричної активності, що вважається чи не найбільш надійним способом визначити відсутність «свідомості» і смерть. Разом з тим деякі нейрони ще спрацьовували окремо: за словами вчених, вони перебували в «сірій зоні» між напівжиттям та остаточною смертю.

Читайте такожВчені встановили, що думки про каву досить, щоб мозок підбадьорився

Таким чином, через чотири години після забою тварини 32 зразки мозку були поміщені в систему BrainEx, в ємкості, через які прокачується синтетичний замінник крові — рідина, здатна доставляти клітинам кисень, глюкозу та інші необхідні речовини, і нормалізувати їхню температуру. І ще через шість годин мізки виявили ознаки звичайної життєдіяльності: вони споживали кисень і цукор з омиваючої рідини, виділяли в неї вуглекислий газ тощо. Все це вказувало на відновлення нормального метаболізму.

Гістологічний аналіз «воскреслих» препаратів показав, що нейрони вищих відділів — гіпокампу та передньої кори півкуль — виглядають цілком здоровими. Досліди з окремими клітинами підтвердили, що ті зберегли здатність передавати сигнал. Все це, на думку авторів, обіцяє створення більш ефективних інструментів і методів реанімації, продовжить терміни її застосування і, можливо, врятує не одне людське життя. Разом з тим скоординованої активності ці мізки все-таки не показали.

Раніше хворі на рак мозку пацієнти перерахували симптоми, яким спочатку не надавали належного значення.