Науковці знайшли молекулу, яка важлива для лікування Альцгеймера / фото newsru.co.il

Науковці виявили сигнальну молекулу, яка може "перепрограмувати" імунні реакції в головному мозку і тим самим зупинити нейродегенерацію. Їх стратегія потенційно може позбавити пацієнтів уже наявних ознак хвороби Альцгеймера і зупинити прогресування недуги.

Як пише The Harvard Gazette, зниження когнітивних функцій при деменції відбувається на тлі масової загибелі нейронів, яку може спричинити помилкова імунна реакція і нейронне запалення. Масова загибель нейронів активізує астроцити і мікроглію в спробі захистити мозок через запалення.

Річ у тім, що в критичні для організму моменти вони націлені на знищення областей мозку, де спостерігається загибель нейронів. Важливо зменшити нейронне запалення.

Читайте такожНауковці знайшли генетичний зв'язок між коронавірусом та хворобою Альцгеймера

Попри те, що під час нейродегенеративних процесів в мозку спостерігається велика кількість скупчень білків – токсичних бляшок, без нейронного запалення людина може взагалі не відчувати симптомів деменції. Є чимало випадків, коли в мозку померлого виявляли велику кількість бляшок, однак за життя він не мав характерних ознак хвороби. Це пояснюється тим, що нейронне запалення було мінімальним або його не було взагалі.

Команда дослідників з Гарварду детально вивчала цей процес і виявила, що ця частина астроцитів намагається самостійно зменшити запальні процеси і вивільняє для цих цілей сигнальну молекулу інтерлейкін-3 (IL-3).

В ході дослідження науковцям вдалось зменшити мікроглію, для захисту нейронів від скупчень токсичних білків.

"Розуміння, що астроцити взаємодіють з мікроглією за допомогою IL-3 має важливі клінічні перспективи для лікування хвороби Альцгеймера", – прокоментував дослідник Філіп Свірські.

Тож, науковці резюмували, що керуючи IL-3 можна зупинити або навіть повернути назад розвиток хвороби.

Хвороба Альцгеймера: що відомо

Хвороба Альцгеймера, також сенільна деменція Альцгеймерівського типу — один з різновидів деменції, що уражає близько 6 % (одного з 16) людей віком понад 65 років. Названа на честь німецького психіатра і невролога Алоїза Альцгеймера.

Існують різновиди цієї хвороби, які також уражають людей молодшого віку. Уражається "сіра речовина" головного мозку, що призводить до втрати пам'яті і прогресуючого слабоумства. Це порушення мозкових процесів, не фізичних функцій. Воно зумовлене накопиченням β-амілоїду (продукту розпаду білка, попередника амілоїду — Amyloid Precursor Protein або скорочено APP), здатного до утворення волоконних структур.