Перший заступник голови Верховної Ради, народний депутат України Олександр ЛАВРИНОВИЧ (фракція Партії регіонів) пропонує внести зміни до Регламенту Верховної Ради України щодо удосконалення законодавчої процедури.

Відповідний проект постанови за № 4533 зареєстрований 25 травня у Верховній Раді.

На думку О.ЛАВРИНОВИЧА, зміни Регламенту необхідні для того, щоб запобігти випадкам внутрішньопарламентської “волокіти” під час підготовки законопроектів до розгляду у сесійному залі.

Відео дня

Проектом постанови передбачається встановити обмежувальний – 60-денний строк головному комітету для підготовки висновку щодо законопроекту, який готується до другого та третього читань. Якщо ж протягом встановленого терміну комітет не визначить своєї позиції щодо внесених суб’єктами права законодавчої ініціативи пропозицій та поправок до законопроектів, то порівняльна таблиця, підготовлена секретаріатом комітету, включає всі відповідні пропозиції і поправки, щодо кожної з яких Верховна Рада України і повинна буде визначатися шляхом голосування. Водночас для великих за обсягом проектів встановлюється дещо більший – 90-денний термін для підготовки комітетами відповідних висновків.

“Прийняття даного проекту Постанови Верховної Ради України обумовлено непоодинокими випадками, коли профільні комітети парламенту з тих чи інших причин затягують підготовку висновків щодо законопроектів, які перебувають на їх опрацюванні і мають розглядатися парламентом у режимі другого чи третього читань. Внаслідок цього деякі законопроекти роками перебувають на опрацюванні в комітетах, а їх подальший розгляд парламентом суттєво уповільнюється. До того ж депутатська більшість, сформована в комітеті, може з суто політичних причин блокувати ухвалення висновку щодо небажаного законопроекту, суб’єктом ініціювання якого був представник іншої фракції, тобто зловживати своїм становищем”, - пояснює О.ЛАВРИНОВИЧ.

Водночас депутат нагадує, що у частині 3 статті 96 Регламенту Верховної Ради України вміщено приписи, які надають можливості народним депутатам України – суб’єктам права законодавчої ініціативи - дієво впливати на включення до порядку денного сесії законопроекту, щодо якого профільний комітет у 30-денний строк не ухвалив висновку щодо доцільності його включення до порядку денного сесії. “У такий спосіб комітети не можуть блокувати розгляд парламентом законопроектів у режимі першого читання. На жаль, у режимі наступних - другого і третього - читань така правова логіка законодавчої процедури розвитку не отримала. Задля вирішення даної проблеми і пропонуються передбачені цим проектом зміни до Регламенту Верховної Ради України”, - наголошує депутат.