Ілюстрація / REUTERS

Дерева ростуть на Південному Полюсі, рівень моря на 20 метрів вищий, ніж зараз. А глобальна температура на 3-4 градуси за Цельсієм вища. Такий світ відкрився перед вченими, які спробували дослідити стан планети, коли востаннє рівень вуглекислого газу в її атмосфері був таким же, як і сьогодні.

Як пише The Guardian, за допомогою даних про осад і скам’янілості рослин, вчені виявили, що температура на Південному Полюсі Землі була приблизно на 20 градусів за Цельсієм вища в епоху Пліоцену, яка тривала 5,3-2,6 мільйонів років тому. Багато вчених використовують складі комп’ютерні моделі, щоб передбачити вплив кліматичних змін, спричинених людьми. Але вивчення минулого може дати реальні приклади того, як може змінитися планета.

Читайте такожВ Антарктиді виявили загадкові мертві організми

На думку геофізика і вченого у сфері зміни клімату Мартіна Зігерта, Пліоцен – це «відповідна аналогія», яка пропонує важливі висновки щодо майбутнього людства.

«Картинка така, що середня температура на планеті на 3-4 градуси тоді була більша, а рівень моря на 15-20 метрів вищий, ніж сьогодні. Крижаного щита Гренландії не було, так само як і західно-арктичного. Значної частини криги Антарктиди теж нема», - описав вчений.

Спалення викопного палива призвело до надзвичайно швидкого збільшення концентрації вуглекислого газу в атмосфері. А океани й атмосфера не змогли відреагувати на це відповідним чином.

«Якщо ви увімкнете духовку вдома і встановите на 200 градусів за Цельсієм, температура не підніметься до цієї позначки негайно. Знадобиться трохи часу. З кліматом те ж саме», - пояснив Сігерт.