NASA/ESA

Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Science, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті Каліфорнійського університету в Берклі, повідомляє Lenta.ru.

У ході спостережень в листопаді 2014 року, проведеним з космічного телескопа Hubble, астрофізикам вдалося отримати розмноження зображення наднової, розташованої в одному з рукавів спіральної галактики. Це зоряне скупчення розташоване на відстані 9,3 мільярда світлових років від Землі.

Читайте такожВчені вважають, що 19% поверхні стародавнього Марса займав океан

На зображенні видно розмножену в результаті гравітаційного лінзування наднову. В якості гравітаційної лінзи виступило скупчення галактик MACS J1149.6 + 2223. Воно розташоване просто перед наднової на відстані 5,3 мільярда світлових років від Землі.

Світло від спалаху наднової було посилено (за яскравістю приблизно в 20 разів) і розмножено (на чотири зображення, що сформували Хрест Ейнштейна) в результаті спотворення траєкторії світлових променів сильним гравітаційним полем MACS J1149.6 + 2223.

Як відзначають вчені, спостерігати світлові промені від наднової вони зможуть ще протягом декількох років. Комп'ютерне моделювання, проведене фахівцями, показало, що на Землі астрономи могли бачити Хрест Ейнштейна від такої наднової 50 і десять років тому.