NASA/JPL/Univ. Arizona/Univ. Idaho

Дослідження опубліковане в Journal of Geophysical Research: Planets, коротко про нього повідомляється на сайті NASA, передає Лента.ру.

Друга за величиною вуглеводнева водойма займає сумарну площу озер Гурон і Мічиган.

В атмосфері Титану, як і Землі, в основному переважає азот. В газовій оболонці супутника Сатурна на нього припадає до 95 відсотків обсягу. На відміну від Землі, в атмосфері Титану дуже мало кисню, місце якого займають метан і етан. Низькі температури на супутнику дозволяють цим газам перебувати в рідкому стані. За оцінками вчених, більш ніж 1,6 мільйона квадратних кілометрів поверхні Титану (майже два відсотка його загальної поверхні) покриті рідиною.

Читайте такожПланетологи порівняли формування озер на Титані і Землі

На Титані неподалік від північного полюса присутні три великих вуглеводневих моря, оточені численними озерами. У південній півкулі досі виявлено тільки одне велике озеро. Водойми виявила станція Cassini, що з 2004 року досліджує супутник Сатурна. Їх точний хімічний склад був невідомий до 2014 року, коли вперше Cassini провів радарне спостереження моря Лігеї і виявив у ньому метан.

NASA/JPL-Caltech/ASI/Cornell

Нове дослідження використовує дані того ж радара, але працює в 2007-2015 роках в іншому режимі. Якщо раніше вчені сподівалися знайти в море Лігеї, крім метану, ще і етан, то тепер вчені впевнені в тому, що вуглеводнева водойма складається головним чином з метану.

Читайте такожУ NASA показали підводний човен, який зануриться у води Титану в 2040 році (відео)

Вчені пропонують кілька пояснень того, чому море Лігеї майже не містить етану. Так, метан може потрапляти у водойму в результаті вуглеводневих опадів, а етан міститися в придонних шарах. Інше пояснення полягає в тому, що етан може вимиватися у сусідню водойму — море Кракена. З'ясування причин відсутності етану в морі Лігеї, на думку вчених, вимагає додаткових досліджень.

ESA

У ході дослідження вчені також визначили глибину моря Лігеї. У найглибшій точці дно водойми розташовується на рівні 160 метрів нижче його поверхні. Також вченим вдалося встановити, що дно водойми вкрите шаром різноманітних органічних сполук. Ці нерозчинні вуглеводні (наприклад, бензол і нітріли) потрапили туди внаслідок опадів і осіли на дно під дією сили тяжіння.