Марсіанські бактерії можуть виявитися небезпечними для людей / NASA

У відомому романі Герберта Велса "Війна світів" вторгнення марсіан закінчується тим, що космічні загарбники гинуть через зараження бактеріями на Землі. Але тепер вчені застерігають, що людям й іншим ссавцям загрожує така ж доля в разі контакту з бактеріями з інших планет.

Як пише The Independent, за правильних умов й при наявності суміші потрібних елементів, цілком можливо, що мікроорганізми, такі як бактерії, живуть за межами Землі. Наразі існують плани з пошуку таких крихітних форм життя на Марсі і на деяких супутниках Юпітера й Сатурна.

Читайте такожВчені випадково відкрили нову бактерію, яка їсть метал

Інопланетні форми життя теоретично можуть складатися з інших амінокислот, ніж ті, до яких люди звикли на Землі. Ці кислоти - основна біологічна складова, яка утворює базу для всіх відомих людству живих організмів. Вони складають з азоту, вуглецю, водню й кисню. Вчені з Абердинського і  Ексетерського університетів перевірити, як імунні клітини ссавців реагують на пептиди, які містять дві амінокислоти. Вони рідко зустрічаються на Землі, але вчені досить часто їх знаходять на метеоритах.

Ізовалін і 2-аміноізобутанову кислоту ввели в тіло мишей, чий імунітет подібний до людського. Вчені виявили, що реакція організму мишей на "чужорідні" пептиди була "менш ефективною", ніж у випадку інфекцій з цієї планети. Вони виявили Т-клітини, які зазвичай вбивають збудників хвороб. Але у випадку амінокислот з метеоритів реакція Т-клітин була нижчою, ніж очікувалося. Рівень активації становив 15-61% у порівнянні з 82-91% у випадку пептидів, створених повністю з земних амінокислот.